Tuesday, May 16, 2006

Godbye cruel world!

Jag vill härmed tacka för mig. Nu är det slut, finito over and out.

Jag har blivit sjuk! Jag sitter här med rinnande näsa och jag börjar känna att det gör ont i halsen. Jag är en tapper snubbe och utan att vara alltför ödmjuk en av dom bättre grabbar som finns. Men jag har svårt för det här med att vara sjuk. Det känns så menlös att vara snuvig, och det känns för jävligt att ha ont i halsen. Man kan typ inte dricka eller äta med glädje! Bittert.
Dock har sjukdomen inte blommat ut för fullt ännu så jag tänker nu bege mig iväg till Ica och inhandla ingredienser för att göra en mums lasagne, typ en sista måltid om detta skulle vara the big one, sjukdomen som gör att det blir en Dante mindre här i världen.

Tjejen min är så himla praktisk när jag blir sjuk. Hon och proppar i mig vitaminer och sallad, jag vill inte ha praktisk jag vill ha sympati och att hon tänder ett ljus och matar mig med pizza samtidigt som jag sakta tynar bort i denna dödliga förkylning. Det hade känns mer rätt tycker jag. Fuck bli frisk och praktisk ge mig något soft dom sista skälvande timmarna innan jag trilla av pinn.

Frågan är om jag skall mörka att jag är sjuk så jag slipper sitta 2 timmar och svälja tusen piller. Kroppen skall självbotas! Gör den inte det så är jag såpass svag och dålig och bör genast styckas och säljas som djurfoder. här är tjejen och jag lätt oense.

Det får bli en halvkompremis, med en tapper min så tänker jag dölja dom plågor jag går igenom och istället starta ett bråk hemma så att tjejen blir sur och
a) lämnar mig ifred ikväll
b) sover på soffan så jag får en natt utan väckning för jag "snarkar" eller andas högt som jag säger

På det sättet så får jag vara sjuk ifred utan att äta massa piller!

Jag är imponerad av mig själv så sjuk och endå kan jag tänka logiskt!

/D

3 comments:

Anonymous said...

Det betyder alltså att det inte var du och din tjej som köpte pizza och blev avlyssnade här?

http://www.tjuvlyssnat.se/viewone.php?posted=2006-05-16%2010:22

/stalkern

Anette said...

hur jäkla logisk är du när du talar om på bloggen vad din strategi är? jag menar, det är lixom inte så att inte tjejen går in och läser den..hehe...

själv är jag på väg hem för att slänga mig i soffan, får bli en tur förbi affären för att köpa lite gottis...sen ska jag tycka väldig synd om mig själv som tillhör släktet allergiker..inte kul i dessa tider...

Dante said...

Stalkern, Tyvärr blev det ingen pizza igår men som tur är har jag å andra sidan inte en så blåst tjej som den killen ;-)

Net - Jag hade självkart försökrat mig att tjejen ej hade tillgång till dator mellan när jag skrev och kvällen. Att hon sen efteråt få se min smarta strategi är ju bara bra liksom. Rub it in!

Pyssla om dig nu! Allergi är inte kul, blää!