Tuesday, May 09, 2006

Nice kväll!

igår var det boll. Jag stod för planeringen och som vanligt så var allt eminent fixat! Dock blev det ändock inte helt bäst i och med att magnus var involverad.

Grabben skulle dyka in till centralen halv fem, han kom in 18.00. Eftersom jag tyckte att halvfem redan det var sent så hade jag med mig öl som vi kunde pimpla i oss tills vi hittade en lämpligt pub. Men eftersom Mange var sen så fick jag dricka alla öl själv vilket ledde till att jag fick lite giraff ben. Dock så fick den friska luften och den långa promenaden till stadion mig att bli så där alert och trevlig som bara jag kan vara. Promenaden var lång och lätt boring, enda underhållning var malmöpoliserna agerande mot HIF nästan i klass med idioterna i götet. När skall poliser sluta massarrestera folk? Igår så var några 100 pers som var för skräniga så dom blev helt enkelt instängda. Sen slussades ett 20 tal tillbaka till Helsingborg. Nåväl eftersom Martin ej var med oss så blev det ju inget bråk utan vi fortsatte lugnt våran vandring mot stadion. Dock så fixar ju inte manege att vara utan sprit i mer än 23 minuter i stöten så han insisterade på att stanna för en öl på en spansk restaurang.Konsekvensen blev att vi blev en kvart sena och fick se första halvlek från sektion 10 men tittandes på storbildstvn. Andra perioden så fick vi se en rätt seg match, roligast var malmös "ligister" som såg ut som vilken dagisklass som helst.

en avrundningsbira efter matchen och sen så kindpussades vi och begav oss hem. En helt okej kväll!

idag da vad har hänt? nää nada jobb jobb jobb, Nu blir det hem till bingolotto flintastek och tetrapaksvin och tacka gud för att jag är vuxen.

/D

No comments: