Wednesday, May 10, 2006

Bizzar

Efter en lång dag i gruvan så åkte jag hem och fastnade framför en snyft film pay it forward som på intet sätt var en bra rulle men jag var för slö för att zappa. Tjejen som dissade filmen hårt (med all rätta) valde att läsa och slutligen slaffa. I slutet av filmen när den lilla killen blev knivstucken och jag helt plötsligt fick en fluga i ögat och allt var allvarligt och spännande så dyker två ben upp framför tv-bilden...

När tjejen sover så åker hennes ben upp i luften. Igår sov hon på mage och då drar hon upp benen mot ryggen så dom står rakt upp. Det ser sjukt obekvämt ut och rätt bizzart men så sover hon tydligen. Hur som hur så puttade jag ner benen och fortsatte kolla film. Det hjälpte dock inte, tjejens ben åkte upp och ner som en Jojo och till slut vände jag henne så hon hamnade på rygg istället men benen åkte fortsatt upp.

Nu kan ni undra hur hon kan skymma tvn för mig när hon ligger bredvid mig i sängen. Hon ligger inte bredvid mig utan hon ligger på diagonalen. Det är rent ut sagt fascinerande att denna mini människa kan breda ut sig och ta sån plats när hon sover.

Ikväll så binder jag henne och hänger upp henne i taket.

Dagens äckligaste, mötet som kommer direkt från toaletten och skakar tass med mig dyngblött om handen. Det är bara att hoppas att det var nytvättad näve som gällde och inte att han led av kronisk handsvett eller att han var skelögd och hade pissat ner sin näve.

/D

1 comment:

Anonymous said...

Fattar inte rubriken. Vad är bizzar för något?