Thursday, August 02, 2007

Gud och jag är sams igen, nästan.

Jag lever. Mer än så är det dock inte.

I tisdags så tog jag mig upp till stockholm med ett överfullt x2000. Min vagn var full med skrikande ungar och håglösa föräldrar. Jag har tydligen blivit osams med gud eller nåt för det var en plåga helt ärligt så var det fan någon som skrek hela resan, olika ungar visserligen men skrikande var konstant i 4 timmar.

Jag sitter och försöker jobba så kommer det en liten snoris och ställer sig bredvid mig och frågar ”får jag se på när du surfar” ehh ja men visst sa jag och vände huvudet bakåt mot mamman så hon skulle se att det var läge att ropa till sig ungen men mamman tittade demonstrativt ut genom fönstret. Så snorisen blev ståendes bredvid mig och tittade på när jag skrev mail. Men så blev hon tydligen trött i benen för hon tog och kröp upp mig knä. Så där satt jag med en liten söt snoris som luktade banan i mitt knä och försökte jobba. Mamman ägnade oss inte en blick. Tydligen så var det inte så kul att vara med mig när jag surfade för efter 15 minuter så började hon typ nicka till den lille. Va fan jag kan ju inte sitta med ett sovande unge i knät så då fick jag be mamman att ta henne. Hon såg besvärad ut men tog ungen.

Ja vad säger man.

Man säger ingenting utan accepterar att sj och jag inte funkar ihop varpå jag bokade flyg för hemfärden.

I övrigt så har jag gäspat veckan i stockholm. Det här med att jobba är inte kul. Det är tråkigt jag vill ha semester.
För att muntra upp mig så gick jag ut igår på Josefina och drack mig full för att bli på gott humör idag. Det sket sig idag har jag bara varit trött och bakis.

Det var kaos på flygplatsen planet var överfull när jag landade i malmö så regnade det, jag hann precis hem för att sätta på tvn och se slutet av kvarten i svenska cupen. Ifk låg under med 1-0 men 5 minuter kvar och spela. Då ville jag bara slå någon. Jag höjde min högra näve mot himmelen och skrek why why till gud.

Sen kvitterade big George och så sen vann vi i förlängningen. Gud och jag är pals igen. Han vet vad som händer om man fuckar med Dante.

Hunden India blev glad när jag kom hem. Hon blev sur när hon inte fick någon mat av mig. Nu är india stroppigt sur och vägrar ligga i soffan med mig. Well two can play that game asshole så i natt när du kommer upp från fotändan och vill ligga på Dantes huvudkudde så kommer jag vara mr bitch och säga talk to the hand.

Nu skall jag porrsurfa.

/D

4 comments:

Anonymous said...

Meh! Dante, Dante, Dante! Säg inte att du varit och knuffats bland bratsen på Josefina UTAN att ringa mig och Blingbling så vi kunde stå vid din sida och knuffa på kapp. Eller vara dina ursnygga sidekicks...? Skäms på dig!

Mamma Vilja said...

Hey, klagade du inte över att du inte var poppis hos hunden och tjejen i ett tidigare inlägg? Här har du en klar indikation att barn fortfarande gillar dig skarpt. Det är väl bra? Se där vad SJ kan bidra med. Den inre resan.

Anonymous said...

D, du far iaf sitta ner och kommer med taget och det finns plats for barn att ga omkring pa. I London far du vara glad om du kommer med ett tag under dagen, och du kan glomma att sitta ner. Sitta finns inte. Det finns nastan inte ens plats for att andas. Pendla i Sverige ar en lek, kom inte till London!

Dante said...

Therrorese - Jag hugger mig själv och avgår. Vilken miss av mig fan klart jag skulle lockat er med! Hela stället skulle tacka mig för att jag tagit med så snygga sidekicks.
Jag skämms men kommer bättra mig!

/D

Frk Fri - barn gillar mig jag får typ flytta till belgien ;-)

Lisa - Det enda jag minns från londons tunnelbana system var att jag stod med näsan i någons svettiga armhålla under min dryga timme det tog för att ta mig till jobbet.

hemskt

/D