Monday, July 30, 2007

Hej Döden.

Hej Döden jag heter Dante du och jag skall hålla varandra sällskap nu i några månader. Jag har haft 4 softa veckor med mina pals lättja, vällust och frosseri men nu inser jag att det är över, so by all means Döden bjud du in dina kompisar morgontrötthet och ångest så vi kan leka ihop hela hösten.

F y fan nu har jag börjat jobba igen. Jag räknar kallt med att det i veckan kommer bli strålande sol så jag riktigt kan sitta här och ha ångest.

Tja i övrigt så har det inte hänt så mycket i mitt liv under semestern, jag har sovit och softat och varit på hundpromenader med min pitbull polare India. India och jag är bra pals nu, hon gillar mig, hon sover på min sida sängen och häromnatten så flyttade hon från fotändan upp till huvudkudden där hon bökade in sig. Mysigt tyckte jag, fram tills jag på morgonen vaknade och såg hur min säng var blodig. För en kort stund så vart jag nöjd klappade mig själv på magen och skulle precis messa mina pals eftersom jag uppenbarligen haft sex med en oskuld på fyllan. Så var det dock inte. Pitbullen India tyckte det var en bra ide att börja löpa. Mysigt och gosigt är inte adjektiv jag använder för att beskriva händelsen.

En sak till som stör mig lite med Pitbullen India är att även om hon ej längre är rädd för mig och vi är bra pals så föredrar hon tjejen. Hon tyr sig till tjejen och svansar efter henne hela tiden. Jag är liksom sloppy second om tjejen inte är hemma eller tycker India är jobbig eller ej vill ha Pitbullen i sängen när hon sover då kommer hon till mig. Detta skrämmer mig lite det tyder på att jag har en galen hund på halsen. Givetvis så är jag att föredra framför tjejen alla som inte inser detta är galningar. Dante gillar ej att vara sloppy second.

Detta kan man hantera på olika sätt man kan rycka på axlarna och ta en pepsi max och care no less eller så kan man göra som jag och dra slutsatsen att jag är slut som artist.

För några år sedan så var jag en rätt så eftertraktad snubbe bland diverse tjejer men så hann mitt rykte fatt mig och jag gick i Exil i Malmö och jag verkar ha fått ett osynligt varningsmärke i pannan eftersom typ tjejer springer när dom ser mig. Nåja jag har vant mig.
Det som har hållit min underläpp från att darra som ett löv i en höststorm är det faktum att i alla fall hundar och barn gillar mig. Kasta fram en snoris och en hund ja då vill dom med en gång leka med Dante. Dante är the shit. Men nu har vi det svart på vitt jag är ej längre första valet bland hundar. Pitbullen India leker bara med mig när tjejen är borta.

Jag är slut som artist. Ättestupan nästa.

Och semestern är slut.

/D

5 comments:

Anonymous said...

Dante, Dante, det är ju självklart så att tjejen går runt med hundgodis i fickorna som lockar India att föredra henne.
Vi tjejer är väldigt smarta förstår du! Men visar inte gärna upp det. Vi är även bra på att dölja våra smarta moves. För killar. Alla vet ju vad killar tycker om smarta tjejer. De springer utav bara helvete åt andra hållet så fort de hör en tjej kläcka något intelligent.
Så är det.

Anonymous said...

Jag skulle precis till att skriva vad ovanstående just skrivit.
Du borde veta vid det här laget att vi tjejer alltid ligger ett steg före!

Anonymous said...

I sthlm till torsdag?
Kanske hinna ses innan du drar till sööödern.

Ring!

Anonymous said...

När ska vi ses då Dante? Kom till stockholm och Praijda lite med mig. Alltså, Pride menar jag.

Jobbar du hemskt hårt nu, eller är det www.aftonbladet.se som gäller hela dagarna?

Förresten, hur går det med vovven?

Dante said...

Therrorese - Jag har alltid gillat blåsta tjejer. Så tänkte ja va fan en smart tjej hade varit kul. Så då träffade jag tjejen som är 100 gånger smartare än mig. Jag har ångrat mig varje dag i 4 år nu ;-)

E- Jag skall fylla mina fickor med grisöron då kommer india vilja leka med mig. Synd att förstöra mina byxor men då vinner jag i allafall hundens kärlek!

Sus - Du missade gårdagens utgång den hade du gillat!

Bling - Jag funkar inte på pride prylen. Jag har ölmage. Alla vet ju att gay snubbar är smala och som undernärda modeller i milano. Så jag känner mig utittad och hånad när jag går omkring med min pondusmage. Ingen snubbe raggar på mig. Ingen. så bittert.

Men efter pridendet är slut då kan jag och min mage komma ut och leka igen! då bling skall vi dricka öl!

/D