Friday, July 13, 2007

slö semester

Ofta förvånas jag över hur bra snygg ödmjuk och allmänt bäst jag är men ibland blir jag rädd för mig själv. Nu är det ibland jag är orolig, alltså inte orolig på skalan typ jag har delat knarkspruta med grabbarna på värnhemstorget eller jag har kört utan kådis på massös stället som fixar en happy ending för en extra femhundring, nä så orolig är jag inte, men ändock orolig.

Mitt problem är att jag trots att jag nu nästan har genomfört andra veckan av semestern utan ha gjort absolutly fuck all så har jag trots allt inte tråkigt. Alltså med den aktiviteten jag håller så borde jag klättra på vägarna, jag borde vakna upp alldeles svettig om nätterna med längtan efter sol sprit topplesbröst droger och dekadent sex men nä jag sover som en bäbis och tycker läget är cool and the gang att göra nothing utan bara rulla runt hemma och chilla.

Tänk om jag har blivit tråkigt, tänk om jag liksom bara nöjer mig med, träning matlagning tour de france och smygonanering, ja för mer än så har jag inte gjort på min semester, jag har iofs läst ut 4 böcker, sätt en jäkla massa nerladdade avsnitt av diverse serier (ej porr) men mer än detta har jag alltså inte gjort.

Well ingen ide att spekulera om detta, läget är soft och jag börjar känna mig harmonisk och nästan snäll. Betyg på semester ä five out of five, jag kan tänka mig mer semester, Semester och jag kan bli bra buddies.

En spännande sak har iofs hänt under semestern, tjejens planer på att öppna en casual butik för män, något hon planerar och pulat med under nästan ett år, börjar realiserar sig. Eftersom hon hastig och lustig tappade sin affärspartner för en månad sedan på grund av att han gjorde sin tant med barn så fick Sampath och jag frågan om vi ville bli delägare. Det ville vi och nu är ett AB registrerat, bankerna är ombord och om bara hantverkarna som gör i ordning lokalen får tummen ur så kan vi öppna sep/okt. Skall bli spännande som fan!

Visserligen behöver jag ej min skönhetssömn men nu är det trots allt dags att sova så adjö!

/D
s

4 comments:

Anonymous said...

är du och tjejen ett par igen? :)

Anonymous said...

Semester kan var sådär. Jag lyckades till och med med konststycket att ha en oerhört avslappnad vecka i Berlin. Massa sömn, massa läsning, massa bra prat, massa glas rödvin, massa sköna promenader. Lugn. Efter stormen i Amsterdam :)

Mamma Vilja said...

Själv är jag hemma igen efter en vecka i Thailand och f-n... jag har suttit och ylat över frukostbordet. Vad gör jag här?! Du har nog rätt i att jag borde åka ut och jobba igen.

Dante said...

Tone - Vi är iallafall ett affärspar ;-)

Therrorese - Fan det låter så grymt soft, nu måste jag bums in och läsa och se vad som har hänt hos dig!

Frifri - Det är såååå synd om dig en vecka i thailand ;-)

/D