Monday, July 02, 2007

I´m Cursed

För två år sedan såg ett så snygg George Jensen halsband, jag ville ha det mitt namn stod skrivet på det halsbandet.

Eftersom som det var min födelsedag snart så lovade tjejen att köpa halsbandet åt mig. Bra så. Men min födelsedag var några månader borta och jag ville ha halsbandet nu! Så jag gick och köpte det själv. Tjejen blev sur hon tyckte det var hennes present och hon var nu tvungen att hitta på något annat. Jag tänkte inte så mycket på hennes surhet då utan satte på lite tea och köpte en muffin och klappade henne på huvudet typ.

Uppenbarligen skulle jag tagit hela situationen på större allvar. Jag skulle förstått hennes vrede och jag skulle åtminstone köpt sushi en flaska skumpa och haft sex, med henne i fokus. Men det gjorde jag inte och jag rädds nu att hon har förbannat mitt halsband.

Halsbandet har jag, trots att tjejen sagt till mig, haft på mig dygnet runt, när jag tränar sover duschar osv osv. Detta har lätt till att jag för cirkus ett år tappade halsbandet eftersom remmen helt enkelt lossnade. Eftersom tjejen ville bli en del av halsbandet så ansåg jag det vara vettigt att hon reparerade det hos en juvelerare (alltså inte alls på grund av att jag var lat, inte alls)vilket hon aldrig gjorde så jag tog tag i det hela själv genom att stoppa halsbandet i min ficka där det på ett mystiskt sätt försvann. Jag tappade det helt enkelt. Jag fick köpa ett nytt halsband för cirkus 2000 svenska riksdaler vilket kändes lite snopet.

Dock lärde jag mig absolut noll av denna läxa utan fortsatte att ha på mig halsbandet dygnet runt. Tills för någon månad då halsbandet gick sönder igen. Jag gick till en juvelerare som lagade spännet på studs och det tog 5 minuter och kostade 80 kr. Jag fortsatte att ha på mig halsbandet jämnt och så i förra veckan gick halsbandet sönder varpå jag i lördags besökte en juvelerare här i malmö. Dom kunde inte laga spännet sa dom utan jag fick köpa ett nytt halsband, alltså inte själva silvergrejen den är ju kvar utan bara själva bandet som är då i läder, dom ville ha 600 kr för det.

Jag kände mig lurad.

Ett hutlöst pris för ett jävla skosnöre, även om det är ett George Jensen skosnöre, anser jag. Till råga på allt när jag var där sa hon att hon skulle kunna laga det medans jag väntade, jag sa fine och sa då passar jag på att gå och köpa ett par skor under tiden. När jag kom tillbaka så var det fullt i butiken alla tre i butiken satt och servade nykära som tittade på ringar. När det blev min tur så var det fortsatt kö bakom mig. Det var uppenbart att hon inte hunnit titta på halsbandet, det var uppenbart att det var lättare att sälja mig ett nytt George Jensen skosnöre än att laga det gamla.

Det som förvånar mig var att jag inte orkade tjafsa utan jag tog fram lite skrynkliga papperslappar med några kungar på och gav till henne och gick därifrån. Min flatlös het förvånar. Uppenbarligen vilar det en förbannelse över halsbandet som inte gör så att det går sönder en gång i kvarten utan även gör mig flat.

Nu har jag iofs två skosnören och jag tog faktiskt av mig halsbandet när jag tränade mina två helgpass (så fick jag sagt det med). Jag skall banne mig vara lite mer försiktig denna gång. Jag är på intet sätt snål men 600 spänn är endå 600 spänn.

Ännu ett fascinerande och kul inlägg av Dante, Jag skriver så tråkigt nu att jag somnar så adjö på er

/D

Så här ser ett skosnöre ut som kostar 600 kr. Observera själva silvergrejen byttes ej ut

6 comments:

Anonymous said...

Det var ett sjukt dyrt skosnöre Dante...Jag hade blivit galen! Men lär dig nu din läxa och låt inte det växa fast runt din vackra hals denna gången då ;)

Anonymous said...

Jag har ett halsband som kostade 600 kr totalt. Det du! ;) Men du, ditt var väldigt fint. Kan tänka mig att du ser nice ut i det, därav den frekventa användningen.

Mamma Vilja said...

Talar inte om vad jag har givit för mitt halsband. Det är inte ens ett skosnöre, ingen lägger märke till det, men JAG vet.

Hämtade du cykeln?

Anonymous said...

jag ska göra ett armband till mit av det trasiga skosnöret. lite tvåkomponentslim fixar kalaset.

Anonymous said...

What, jag ska ge mig in i skosnörs-halsbandsbranschen inser jag nu.

Dante said...

Therrorese - Jag tog av mig halsbandet inför dagens cykeltur. Duktiga Dante!

Petra - Du är så fin som du är. Dante måste pryda sig själv med dyra halsband för att vara liggbar ;-)

FrkFri - Du har säkert en äkta diamant som du hittade i afrika. Om den är värd mer än 150.000 så gifter vi oss så jag kan bli hemmapappa och leva på dig. Cykeln är hämtad. Typ mot slutet av veckan så hälsar jag på hehe

Tjejen - Mitt halsband skall det göras armband så vill jag ha det! Du får fixa jag bär det. känns rättvist!

Bling - Du hade kunnat ta ut dyrare priser än George Jensen. Smycke by bling! shit det hade jag betalat 2-3 kakor för lätt! ;-)

/D