Tuesday, July 24, 2007

Jag är morbror

Det här med hund är rätt coolt faktiskt. Pitbullen India och jag är nu pals och i natt så låg hon bredvid mig i sängen och snarkade och insisterade med kroppskontakt hela tiden. Mysigt men det påminner dock om ett sämre krogragg jag hade 98 som var extremt hårig.

Hunden har också gjort att jag har blivit en bättre människa förövrigt och nu menar jag inte alla långa promenader som sker 3 gånger om dagen nä jag menar att jag äntligen har slutat att slicka tallrikarna när jag ätit. Nu får hunden slicka min tallrik istället. Så snäll och fin människa är jag.

Idag blev jag förövrigt morbror. Lilla syster födde en liten grabb typ en månad för tidigt men allt gick bra och det är honky dory hela vägen. Skall bli kul med en lite minisnubbe som jag kan lära allt jag kan, och trust me, det kommer ej gå fort. Det enda tragiska med det hela i och med att grabben föddes förtidigt var att syster och snubben var ute och semestrade och tvingades därmed föda i Jönköping. Vi har alltså fått in en smålänning i familjen. Men men det är bara att soldier on och ignorera denna fadäs.

Sista veckan på semestern. Grymt segt att börja jobba igen. Jag och semester har varit bra polare.

Adjö

/D

4 comments:

Anonymous said...

Grattis morbror! Härligt med en liten att "förstöra".

Anonymous said...

Morbror! Nu är du gubbe på riktigt. Morbror Dante hehehehe, ja jäklar. Men kul va? Gud vad jag vill bli faster. Jag längtar som fan.

örresten, salamitricket funkar både på brudar och hundar.

Anonymous said...

Grattis till morbrorskapet. Som Blingis säger; nu är du ju gubbe på riktigt. Precis som jag är tant eftersom jag blev moster i februari. Äh, vi har ju mycket att lära de små liven och jag planterade min status som coolaste mostern med att ge den lille en Cheap Monday döskalle T-shirt. Hehe, det ska börjas i tid.

Anonymous said...

Skrev en lång inspirerad kommentar och så försvann den. Bah...

Grattis till syskonbarnet. Syskonbarn är väldigt kul. Jag har rutin och rekommenderar det varmt. Har dock umgåtts med 3 tonåringar i 1½ vecka och om man bortser från den extremt begränsade tillgången till dusch och toalett, samt att man vid vilken tidpunkt som helst kan drabbas av "gud-vad-du-är-PINSAM"-blicken, så är det helt ljuvligt.

11-åringen avgudar mig fortfarande, så se fram emot 12 års dyrkan. Det är ljuvligt!