Sunday, August 26, 2007

Snart måndag.

Så ligger jag så i sängen och längtar efter morgondagen. En ny vecka nya äventyr säger jag med min allra bästa scoutmin. Det bästa av allt är att jag vet att jag i morgon bitti när klockan ringer kommer vara utvilad och redo för nya undervärk. Typ.

Idag har det varit en plåga i den åldern som stackars Farbror Dante uppnått så vet jag att en dags plåga inte räcker, det kommer sträcka sig in på måndagen också.

Det var kul igår. Polaren Mr S hade slagit på stora trumman och bunkrat upp ordentligt. Redan kl 18 så samlades vi tre tappra själar hemma hos honom för en ordentlig grundning innan utgång. Vi fick i oss två flaskor skumpa och en hemsk massa öl. Väl inne i stan så styrde vi oss till först Kai och sen till Centiliter & Gram där slank det ner några öl till och ytterligare två flaskor skumpa. När så ljuset gick på i lokalen då var jag full.

För att ni skall förstå hur full jag var så fylle åt jag ingenting, utan jag satte mig i taxin och åkte hem och somnade likt en klubbad säl. Vaknade gjorde jag som alltid tidigt så att jag verkligen kunde njuta av min baksmälla. Dagen har i övrigt gått tämligen i slowmotion och för en gång skull ha er hjälte Dante inte gjort några underverk.

Vänligen notera detta som ett av mina mindre intressanta inlägg ever i bloggen. Som sagt baksmällan tär på er hjälte Dante. Jag är dålig.

Adjö

/D

1 comment:

Anonymous said...

mr son of a trucker hade styrt upp mycket men dock endast pata negra i matväg. gott gott men inte lika mättande som en potatisgratäng med äkta grädde och 10^12 miljoner joule per gram när det kommer till mättnadseffekten. tur att det finns stippes. nästa gång tar jag med mig potatisgratäng.