Monday, April 14, 2008

Sjung och var glad.

Ännu en helg är över fylld med droger sex och våld. Härligt.

Nej just det jag är vuxen numera, baah.

I helgen var jag hemma i Onsala för att fira farfar som fyller 90 år. Det är rätt bra krut i gubben får man säga och han dog inte av hjärtattack när dryga 80 pers från släkten körde ett överrasknings fest för honom.

Alltså sådana här släktprylar är lite lustiga. Vår släkt är lite småknasig alla skall sjunga stup i ett. Vad fan har hänt med klassiska tal och här har du en femhunka gå och köp dig porr och cigg. Nää i vår släkt där skall det sjungas och ges liksom presenter med en tvist på.

Farfar sjunger i kör och kan väl egentligen inte prata mer än 10 minuter utan att stämma upp i någon sång. Hans tre barn har ärvt denna egenskap. Vi öppnar upp med äldsta sonen till Farfar dvs min pappa som skrivit en 12 versig visa som han tryckt upp sångtext till och som vi alla skall sjunga med i. Sen kommer pappas lillebror som skrivit en egen sång som han och hans fru sjunger för oss alla och slutligen så kommer pappas lillasyster även hon sjunger en sång där hon i sin tur tagit med sin dotter som spelar saxofon. Sen var det några andra dårar till släktingar som jag inte har koll på vilka dom var som hade med sig högtalare och hela jävla baletten och det sjöngs och stökades.

Jag är adopterade likaså två av min tre syskon. Vi har liksom inte ärvt denna musikaliska genen, vi satt och tittade på varandra med stora ögon och skrattade lite åt vår yngsta syrra som var mitt inne i det hela och sjöng och var glad prylen. Well där har ni det svart på vitt att varje släkt behöver späs ut med lite inka blod då och då för att bli normala. Jag kommer om ca 30 år ta över som släktens överhuvud och då jävlar skall det knarkas och busas på alla fester.

I övrigt så la jag märke till en ny förmåga på kalaset ett riktigt litet rådjur som gick omkring med tilltalande svank och fuck me ögon. Att det var släktträff berör mig föga att byta könsvätskor med en brylling har ju ingen dött av kan jag tro. Well det hela föll ju pladask när det visade sig att detta var den tjejen som jag för ca 18 år sedan höll i mina armar när hon var nyfödd. Alltså grejen var att på den tiden ansåg jag mig vara vuxen, jag tycker inte jag har ändrats särskilt mycket alls. Men jag inser ju att det måste ha hänt något med tiden trotts allt för på kortet var hon en bäbis och nu var hon liksom vuxen. Fy fan jag fick grym åldersnojja, tyvärr så körde jag annars hade jag spritat ner mig duktigt.

Det där kortet är rätt roligt för övrigt, jag kom ihåg när mitt X i england hittade det kortet varpå jag sa att det var min dotter hemma i Sverige, ett kul practical joke tyckte jag. Sen glömde jag nog säga att det var ett skämt så Penny gick omkring i ett gäng månader och trodde jag var pappa. När jag så där en dag helt apropå ingenting råkade nämna att ungen inte var min på något sätt så klippte hon till mig så trumhinnan sprack. Penny var den första men tyvärr ej den sista tjejen som slagit mig, varför saknar tjejer humor liksom?

Well en sak var kul på festen och det var ju att leka med mina systrars två barn, dom är rätt roliga måste jag säga och framförallt så sjunger dom inte.

Men jag skall dock sluta med en sak som är jävligt jobbig, alla som skall ta kort på mig hela tiden. Visst jag är släktens stolthet och snyggast av alla men fan leave it be sluta ta kort på mig hela tiden. Ni förstår var jag menar när ni ser nedan bild.



Kameror kameror överallt liksom, jag känner mig som prinsessan Diana, jagad.

/D

1 comment:

Anonymous said...

Vad är det egentligen med killar och skämtet "älskling- jag har barn"? Killen jag träffar lurade mig genom att glatt berätta att han hade två söner. Jag trillade bokstavligen ur sängen.