Monday, April 07, 2008

Hata livet

Jag har haft en bra helg. Jag mår bra och allt känns cool and the gang. Visserligen känner jag mig som en knarkare på avgiftning eftersom jag sitter här och skakar av frossa. Dock har ingen sprit eller andra substanser passerat min kropp jag skakar av trötthets frossa. Men som sagt glad och på gott humör var jag en då och såg med tillförsikt fram emot en ny vecka.

Sen gjorde jag bort mig. Jag klickade in på aftonbladet och läste följande fantastiska artikel då dog jag. Jag insåg att det spelar ingen roll om jag är nyonanerad, nytränad och mätt solen strålar ute och mästa mästarna tog tre stabila poäng igår, världen jag lever i är smutsig och allt jag kan tänka på är döden. Det finns dock något litet som skänker mig livsglädje och det är att jag någon dag skall träffa någon som har kommenterat på aftonbladet och tyckt att detta sms är hemskt och fy och usch. I så fall så skulle jag hala fram min 65 cm stora svarta fasa och kissa på personen ifråga samtidigt som jag kastar glåpord på honom/henne. Vilka jävla sopor det finns i vårt land.

/D

5 comments:

Anonymous said...

Är det jag som glorifierar dig eller har din svarta fasa krympt...?

Dante said...

Petra - Hmm alltså jag vill ju icke vara för okänslig men farbror Dante brukar vara tämligen liten när jag kissar eftersom jag finner det föga upphetsande.

När det är något spännande runt härnet en pizza eller en frodig brunett jag då jäklar växer den till sig blir lång och ståtlig

;-)

/D

Anonymous said...

Haha håller helt med.. Ironi borde bli ett skolämne så att dessa stackars idioter kan förstå vad det är och innebär.

Anonymous said...

vad är problemet? aftonbladet som står för artikeln stöttar också schulmans satsning 1000apor, och många TV4människor är ju på ett eller annat sätt av en eller annan anledning involverade i den nämnda sajten. så det är väl knappast förvånande när en sådan artikel dyker upp i just aftonbladet. de skapar content och har levererat läsaren till annonsören.

hata dig själv som surfar in på 1000apor m.m.

Dante said...

Anonym du utnäms härmed till flavour of the day. Lära ut ironi i skolan är fan den bästa ide jag hört sen man uppfann pizzaugnen.

Tjejen - Din syltburk vad yrar du om?

Jag gillar 1000 apor det jag hatar är folk sin inte kan släppa sargen och alltid måste vara så tokseriösa hela tiden

/D