Wednesday, March 12, 2008

Vatten över huvudet

Som mange mycket riktigt påpekar jag äger. Jag dominerar både bland skurkar och rättsväsendet.

Detta har kanske gjort att jag drabbats av lite hybris och tagit mig vatten över huvudet. Jag tänker härmed utmana ödet och idag kl 17.30 spela badminton med en kille som beskriver sig själv som ”väldigt bra”. Det kan bli perfekt att då få möte farbror Dante som är fet som en gravid val, inte har motionerat på 6 månader och är allmänt trött och jävligt sliten. Kan bli mycket bra det här.

Som den stora idiot jag är så har jag ju gått på som fan och eftersom denna liraren jobbar som återförsäljare till oss så har det idag skickas mail framåt tillbaka mellan oss och ÅF bolaget där folk satsar pengar. Varför varför kan jag inte bara hålla käften och hålla en låg profil ibland. Jag snackar så jävla mycket jämnt, jag kommer ju bli tokförnedrad idag. Fan!

Allt är fan manges och sampath fel, jag liksom tror jag är bra och duktig i sporter i och med att jag vinner mot dom jämnt (en match förlorade jag visserligen mot mange men det var då jag spelade med brutet ben och en ögonskada). Dagens löfte är att jag måste sluta jämföra mig med dessa lodisar utan jämföra mig med riktigt motstånd. Då kommer jag med alla säkerhet gå från stjärnan till vad jag är nämligen en medelålders fet 35 åring.

Sampath och mange förlorar jag idag så är det ert fel, ni drar ner mig på er nivå. Jag skall hugga er

/D

8 comments:

Anonymous said...

du har inte fyllt 35 än. se det som en uppsida ikväll.

och i måndags fick du träna på explosiviteten, gick rätt ok.

Anonymous said...

Det enda råd jag kan ge dig är att "appearance is everything".

I och med att du nu saluför kläder ser jag det som ett krav att du lämnar din squash-outfit hemma och dressar upp dig till en acceptabel nivå.
Som din mentale coach (i dubbel bemärkelse) har jag faktiskt det mandatet.

Anonymous said...

ja, en crickettröja från hackett han bara sitta på en vinnare.

Anonymous said...

Jag skickar lite glamour a la Petra från Stockholm och hoppas att du överlever morgondagen! Vilket du kommer att göra eftersom at du är Superdante ;)

Anonymous said...

Ojojojoj....kan bli en hård match det där ju. Bara att djupandas och ge sig på fjäderbollen! Eller spelar ni med plast...?

Mamma Vilja said...

Nå, hur förnedrande var det?

Anonymous said...

plastbollen var neongulgrön och han förlorade alla tre set, mer och mer för varje set.

han försökte ge igen eller jävlas genom att ta med sig vinnaren till butiken och kitta upp den intet ont anande stackaren till en fullfjädrad huligan, så att han mött av första bästa polispatrull skulle läggas platt på marken.

Dante said...

terror - Jag vill spela med fjäder han ville spela med blå plastboll- Där har vi nog anledningen till att jag förlorade. ;-)


/D