Wednesday, March 19, 2008

Fina blommor

I morse ringde det ett blomsterbud och meddelade att jag fått blommor och dom undrade när dom kunde leverera dom. Jag blev lite förundrad, fyller jag år, har jag namnsdag? Varför får jag blommor. Sen kom jag ju på det självklara det måste vara tjejen som skickat mig blommor eftersom jag är så underbar att leva med. Så jag ringde henne för att tacka henne. Det var inte hon som hade köpt blommor och det hela blev lite halvkrystat, hon lyfte fram att det säkert var någon avdankat älskarinna till mig. Hon sa det så där med glimten i ögat men isen i rösten låg inte långt bort. Jag lyfte fram att det nog var min mamma som gratulerade mig med blommor eftersom jag precis blivit morbror. Det kändes troligt.

När jag lagt på telefonen så började jag verkligen tänka, vem skickar blommor till mig. Visst någon gammalt X eller ragg som vill jävlas med mig och vet att tjejen inte är helt oäven med kniven och som såg framför sig att en blombukett skulle leda till en bråd död för mig. Jag insåg att det var nog det mest troliga och jag var därmed lite smånervös när blommorna dök upp.

Dom var från min chef som önskade glad påsk.

Det var inte utan jag drog en lättnadens suck. Ikväll tänkte jag ägna hela kvällen åt att herrsurfa varpå det sista jag behövde var en halvsur tjej som undrar typ varför lisa från Åmål skickar blommor till mig.

Well nu är den saken ur världen.

Nu skall jag spela badminton om dryga timmen. Jävlar vad jag skall spela badminton.

heja på mig

/D

2 comments:

Anonymous said...

den dagen jag får blommor av min chef...Kanske dags att byta jobb

Dante said...

Lina be careful vad du önskar. jag ser i spegeln hur du en vacker dag kommer ha en medelålders gubbfet chef som köper blommor åt dig dagligen och som har en förkärlek att stå bakom dig och massera dina axlar.

Blommor från chefer är ett tveeggat svärd. ;-)

/D