Thursday, March 27, 2008

Hon är ond

Om jag skulle addera upp alla timmar jag letat efter parkeringsplatser så hade det blivit en ansenlig tid.

Hemma har jag sen länge ett garage men nu häromdagen slog jag näven i bordet och krävde en garageplats även här på jobbet. Jag har tröttnat att behöva parkera långt åt helvete för att det inte finns något ställe att stå på. All denna vardagsmotion är sånt man måste mota bort för att bibehålla en valrossliknande figur.

Normalt sätt så jobbar jag hemifrån när jag är i Malmö varpå jag då använder hemmets garage men i och med att jag numera sitter i ett kontor på butiken så lyfte jag fram för tjejen att nu får butiken fan skaffa mig en p-plats. Igår löste hon biffen och jag har nu ett p-plats i samma hus som butiken. Kanon bra!

Man öppnar porten med en bricka och den bricka vill jag ha på en separat nyckelknippa så jag snabbt kan öppna garagedörren utan att stänga av motorn, allt för att vara effektiv allt för att kunna jobba och producera mer. Sån är jag tänker på alla.
I morse gick jag upp extra tidigt för att köra tjejen till hennes körskola. Sån är jag tänker på alla.

På vägen hem bad jag att hon skulle köpa en nyckelring. Det gjorde hon, hon köpte nedan till mig. Sån är hon djävlas jämnt med mig




/D

4 comments:

Mamma Vilja said...

Hur långt är det mellan butiken och hemmet? Jag går till mitt jobb vid LT trots att jag har garageplats här!

Fast nyckelringen var ju riktigt fin. Annars har du en liknande som det passande står OLW på hemma hos mig.

Anonymous said...

Mwahahaham don efter person....;)

Sus said...

Jag tycker att tjejen har prickat rätt jag :)
Och allvar.. tar du bilen till jobbet?
Det är ju typ.. 50 meter?!

Nä, nu utmanar jag dig. In på funbeat och börja tävla!
Jag jobbar bort ekorrbona nu!! :)

/Sus

Dante said...

Fri Fri och Suss - Alltså det är ju på dagarna jag behöver bilen sticka på kundbesök och sånt. Annars hade nog till och med jag gått till jobbet hehe

Terror - Jag gillar ju glamour flickor så helt fel ute är ju inte tjejen ;-)

/D