Tuesday, March 25, 2008

Eric Gadd kan avgå

Jag hoppas ni alla har haft en skön påsk! Det kan ni tro att jag har haft. Jag har haft två helt lediga dagar med noll jobb! Min första lediga dag i år det känns fan stort! Tyvärr finns det ingen glädje som icke är lite besudlad av ondska. En nackdel med att vara ledig är ju att jag parkerade mig rätt stadigt i soffan och eftersom jag nu bytt batterier i fjärkontrollen så kunde jag se på tv, mysigt säger ni, plåga säger jag.

Ett av det första jag fick se när jag satte mig ner i soffan var en reklamsnutt med Eric Gadd. Eric eric jag har tidigare i mitt liv varit rätt förlåtande mot dig, musiken har tilltalat mig absolut noll och normalt sätt så borde jag få frispel av din äckligt ljusa stämma. Men jag har inte blivit arg utan jag uppvisat stor empati och antagit att du som ung blivit kastrerad av ett par onda föräldrar eller att du kanske rent av varit med om någon olycka som gjort att du har fått en spröd flickröst. Att sparka på någon som ligger ner gör jag icke, så allt hån om din röst, all den aggression som legat och skavt i mitt bröst har jag hållit inne. Inte ett ont ord om Eric Gadd har kommit över mina läppar.

Så hör jag då reklamen för erics nya låt, han påar den själv, han pratar och som han pratar. Han pratar med en mörkt mycket manligt, ja nästan sensuell stämma. Hans mullrande stämma är kraftfull och manlig nog att spränga Jerikos murar och då måste man ju få ställa sig frågan varför i helvete sjunger han då med denna hemska pipiga kastradstämman som han envisats med i 20 år? Vet vi vad nu skall jag icke vara tyst mer, nu vet jag om att Eric sjunger bara för att djävlas med oss andra, han är ond han är djävulen och när den musikaliska revolutionen kommer så kommer han vara en av dom första som ställs till svars för sina brott mot mänskligheten. Jag kommer idag anmäla mig som bödel.

Eric Gadd jag beordrar dig att sjunga men en normal mansröst.

/D

6 comments:

rewdboy said...

word bro! du tog ordet från min tunga fan...

Dante said...

Rewdboy - Bra där! Nu är det dags att vi samlar oss och slår näven i bordet.
Enough is enough borde den där gadd lära sig

/D

Anonymous said...

Men vad tycker du om den röda knytblusen med prickar som Gadd har?
Säljer ni såna på Tweed?

rewdboy said...

gadd är ju eunuck sen incidenten då han fastnade med sina pungkulor mellan plankorna i bastun på det kommunala badhuset i tidiga tånåren. sen klippte han bort hela paketet efter det. därav hans skumma röst. reklamen där han pratar som en normal människa är dubbad...

Anonymous said...

Lyfter på hatten.
Jag har hållit käft om Mr Gadd eftersom jag i mina tidiga år, då han var populär, lätt kunde selektera bort hans musik, enär reklam ej var tillåten i statstelevisionen (och är inte nu heller men skit samma) och allt var frid och fröjd.

Så nu, 20 år senare, när mitt hem innehar reklamkanaler och jag själv lever i tron att någon barmhärtig samarit befriat världen från Gadd, då anfaller han.
Jävligt osportsligt, och han bör avgå eller ta konsekvenserna för sitt handlande.

Anonymous said...

Word! Jag och en kompis kom även fram till att lyssna på herr Gadds stämma när man sexar loss är nog något av det osexigaste man kan göra.