Tuesday, March 25, 2008

Dagens boktips

Nu är väl ni som läser här kanske inte är lika medelålders och over the top som jag är men jag har noterat en intressant sak. När tjejer gifter sig så byter dom efternamn. Ja det kanske inte är så mycket med det tänker ni. Men jag säger att detta skapar problem.

Ponera att ni någon gång midsommarafton sexade men en tjej som typ hette Stina Jansson. Det var ett sunkigt knull hennes vassa hörntänder och hennes valkiga händer får er än idag att rysa av obehag och smärta. Ponera nu att ni är ute och rullar hatt på något danshak för medelålders och där träffar en styck Stina Svensson, ja ni förstår nu problematiken. Den lilla lömska slinkan har bytt namn och helt plösligt så har du ingen varningsflagg uppe längre och efter du har bjukat på x antal hallonshots så drar ni till toaletten och till doften av discofitta så skall ni idka älskog och så bang boom out of nowhere så kommer hörntandanden och valiga händerna fram igen.

Visst jag är för att det skall finnas valfrihet och folk får så klart byta namn om dom vill men vi måste på något sätt komma på ett sätt att undvika ovan problematik. Kanske en barcode på ett diskret ställe på damen ifråga sen tar man bara fram scannern och läser av status och recensioner. Det tror jag kan funka.

Så dagens boktips från farbror Dante är att var aktsam mot kvinnor dom kan ha bytt namn och vara er värsta mardröm

/D

Ps ni undrar varför man inte bara känner igen tjejen ifråga. Jag svarar har ni sätt skillnaden på en tjej som är typ en ung 24 åring till en tantig 34 åring. Det krävs DNA analys för att kunna bevisa att det är samma person. Det är bara vi män som åldras värdigt *host*

4 comments:

Anonymous said...

du var väl hemma i helgen?

rewdboy said...

yo! ett stalltips:
du ska inte vuxenbrottas med vampyrbrudar..
man kan få elakartade sår på drulen som blir svåra att förklara bort vid senare tillfällen i livet..

Anonymous said...

Undrar om Stina fick samma aha-upplevelse

Dante said...

Tjejen - Ja jag var hemma i helgen. Men om jag fattat att den där medelåders tanten på facebook som vill fika var bettan världens bästa ligg i sjuan så vet i fan om jag inte hade dragit ;-)

Rewdboy - Du är en klok man du. Visserligen så hade jag med min 76 cm stora svarta fasa kunnat hantera en amputering av min lemm. Men givetviss är det ju bättre att undvika sjukdomar helt och hållet. Det tar jag med mig ;-)

Anonymous - Jag har haft ölmage och sätt ut som fan sen jag var typ 4 månader gammal. Så stina hade kännt igen mig. Tyvärr.

/D