Tuesday, January 10, 2006

Two can play that game

Så var jag då uppe igår för att kolla på vår lägenhet som dom bygger för brinnande livet. Tjejen har ju sprungit där uppe i ett gäng månader, samtidigt som jag inte sätt att det varit något syfte med att störa dom i sitt byggande. Vi har ju redan bestämt oss för lägenheten så om den blir bra eller dålig är ju oväsentligt eftersom vi endå skall bo där. Men men igår så gick jag med på att knalla upp och spana in och allt ser ju fint ut så det var ju soft.

Tjejen har ju redan mentalt möblerat lägenheten något som hon redogjorde för dock så blev jag lite förundrad eftersom hon missade att planera in en tv i sovrummet. När jag uppmärksammade henne på detta så sa hon att vi ej skall ha en tv i sovrummet. Så vad skall jag göra med våra fina flatscrean som liksom skaffades till vår förra lya just för att ha i sovrummet? Well den är ju minst 8 månader gammal så slänga den är ju ett alternativ. Jösses!

Hur som hur så slog jag näven i bordet och förklarade att lägenheten är bådas bostad varpå min enda ynka lilla åsikt bör hörsammas. Dock var hon föga imponerad över mitt brandtal och vägrade gå med mitt krav. Så nu har jag beslutat att jag skall vara med i varenda beslut. Självklart skall jag säga tvärt emot vad tjejen säger i allt tills hon går med på att släppa in tv i sovrummet.

Two can play that game liksom! Och ni skall veta att jag under mina år i Stockholm körde med gardiner som jag tejpat direkt upp på vägen, upp och ner till råga på allt. Så rent estetiskt är jag rätt kass (förutom ohändig). Min prognos är att jag efter ha ringt lite samtal till fastighetsägaren och föreslår ny färg i vardagsrummet och betonggolv i stället för parkett så kommer tjejen inse att sätta upp en tv i sovrummet är ett billigt pris för min tystnad.

I övrigt så drar jag till London i morgon i dagarna tre. Jag frågade tjejen vad jag skall köpa med mig för prylar till henne ”inget” sa hon. Fråga är om jag skall ta henne på ordet och verkligen köpa inget med konsekvensen att jag kommer att få sova på soffan i dagarna två eller om jag skall fläska till med någon ”överraskningspresent”. Förresten kan det verkligen vara en överraskning när det är något man indirekt förväntar sig?

/D

1 comment:

En Barnfri Kvinna said...

Köp 2 presenter, det är mitt tips :)