Saturday, January 14, 2006

Lektion i projicering

Så var jag då hemma igen efter min lilla mini trip till London. Dagens ord är rea!

Rea är fan en bra grej som är klart underskattad! Genom att saker och ting finns på rea så sparar man ju liksom pengarna sina! Man kan nästan kalla det för en investering!

Trots rea så är jag medveten om att jag har en svaghet för att hålla i pengar varpå jag försökte verkligen hålla igen. I ett svag stund så bad jag dock tjejen att förse mig med en lista på några butiker som hade dom märkena jag vill komma åt. Här borde hon ju då ha tagit sitt ansvar och ignorerat mitt mail men istället så skickade hon världens längsta lista på affärer som var ett måste, vi pratar minst 25 butiker. Det är som att tala om för en recovering alcoholic vad spriten i huset är gömt.

Så är tjejen min ond som vill se mig gå i konkurs? Nääää hon är smart för hon vet att när jag shoppar för flera tusen så får jag smått skuldkänslor och måste projicera mitt dåliga samvete på henne genom att shoppa plenty med prylar till henne med. Nu är det ju inte bara jag som spenderat pengar utan indirekt så är det ju tjejen som spenderar pengar genom att ta emot den scarfen från Gucci som jag köpte henne.

Såg även att Elisabet rekade att jag skulle köpa 2 presenter, vad är det här är alla tjejer i maskopi med varandra. Hur skulle jag nu komma undan med endast en present. Typ om tjejen min läst bloggen så hade jag ju fått i facet "du ser alla andra tycker två presenter är minimum" Så tack Elisabet jag skickar fakturan för present nummer två som nu inhandlades ;-)

/D

No comments: