Monday, January 23, 2006

Jag är slut som artist.

Hur kan jag vara så här trött? Det är fan förolämpande att vara så här trött. Jag känner mig som en gammal farbror som blir trött efter två lätta små utgångar. Är jag slut som artist?

I fredags så började jag ju att sitta hemma men det kliade lite i fingrarna så jag lyckades locka en polare till en pub. Tanken var att skita i lilla torg utan ta en och eventuellt två bira på ett sunkhak nära hemmet. Väl på plats så insåg jag att sunkhaket inte var så mycket sunkhak utan ett soft ställe. Stället skall framförallt ha en eloge för dom lirarade så softish musik. Nuförtiden så får man ju fan tända ett ljus i kyrkan om man hittar ett hak som inte spelar soul, detta stället var soulfritt! Dom började av med lite country musik. Okej Country säger ni med erat bästa Absolut Music flin och garvar ur er att country är för gubbar. Jag säger fel! Country är för människor som har en soul i sin kropp och därför ej behöver lyssna på soul. Sen övergick country till lite sent 80-tal tidigit 90 indie musik. Världsklass! Så det blev ju en del öl och en del jäger också. Jag själv tyckte jag var spiknykter tjejen hävdade att jag sluddrade. Tyckte för övrigt inte min kompis var full heller och det är ju typ första gången. Hmm så i och för sig jag måste nog vart full om jag tyckte polaren var nykter.

Lördagen började vi ju med tvättstuga som var bokad till 08.00 på morgonen, bästa tiden att tvätta! Vem vill ha sovmorgon på en lördag? well inte min tjej i alla fall. Så klart hade vi inget tvättmedel så klart fyller mamma år och jag hade missat vykort så det bidde till att knalla omkring innan solen gått upp bakis trött hungrig och leta efter tvättmedel och blomsterbud i 3 meter snö, det känndes ju så där. För övrigt kan jag informera att gå ut i gympaskor utan strumpor är olämpligt i och med att ingen jävel skottar nuförtiden utan tycker det är funkis att man skall behöva pulsa omkring med snö upp till hakan mitt i stan.

Sen på lördagen så var det middag hos polare, det var grymt trevligt. Typ 4 glas vin och spiknykter. Men endå vaknade jag upp i söndags och var seg. Så pass seg att till och med min duracell kanin till flickvän efter hennes vanliga, släpa runt mig på stan i tre timmar för att leta efter mysigt fik faktist softade ner, och såg på film och söndagssov. Tyvärr hade jag glömt att när tjejen sover på dagen så blir hon som en dagisklass på kvällen och tokvägrar att gå och lägga sig. Typ strax efter 02.00 så la hon sig dvs jag fick så möjlighet att sova.

Well som sagt två små lätta utgångar och här sitter jag nu och är så grymt jävla trött. Jag sitter och längtar efter att somna i ett hav av bomull. Jag drömmer om att pensionera mig flytta till landet och odla tomat sova 14 timmar per dag och resten av tiden spela bingolotto och kolla i underklädskatologer. Som sagt jag är fanslut som artist.

/D

No comments: