Monday, January 16, 2006

är jag mogen eller omogen?

Okej idag tänkte jag lite på om jag är ung eller gammal, det är ju lätt att tro att jag är gammal och vuxen baraför jag smetar på mig en kostym och leker chef på dagarna men jag misstänker att jag nog endock är rätt omogen. För att analysera denna fråga så tänkte jag tillbaka på hur mina senaste 24 timmar har varit.

Well söndagsmorgon så vaknade jag upp och var sjuk. Ont i halsen sjuk ynklig och hängig men endå lite nöjd och glad. Nöjd att få vara hemma och bara softa och bli ompysslad. Här är ett tecken på att jag har blivit gubbig. När jag var liten så hatade jag att vara sjuk, att behöva ligga still och inte kunna springa omkring i en cirkel och skrika och vara så där jobbig som uber aktiva ungar är (att bli sjuk på en helg var det värsta som kunde hända). Nu som den farbror jag är vill jag bli matad ompysslad och daltad med, klart vuxenpoäng.

Mogen 1 - Omogen 0

Dock betedde jag mig nog rätt mycket som en lätt patetiskt sjukling eftersom tjejen gick iväg och köpta massa färdiglagad mat och satte på X-boxen och lämnade hemmet med en lätt stressad min. Att som 32 årig farbror vara så patetisk att tjejen flyr huset får jag nog tillstå är rätt omoget

Mogen 1 – Omogen 1

Efter ha varit ensam en hel dag så blev det till och med tråkigt att lira Xbox och kolla på film, ensam. Det vart så illa att jag vart sur på tjejen som aldrig kom hem utan fikade med sina kompisar istället för att vårda sjuk pojkvän. I stället att som en vuxen ringa till tjejen och säga please kom hem så surade jag i det tysta. Så när tjejen kom hem vid 24 tiden och hade hamburgare med till mig så vägrade jag äta hamburgaren och med en demonstrativ rörelse så vände jag henne ryggen till och fejksov. Klart omoget

Mogen 1 - Omogen 2

I morse så vaknade jag upp sjuk men med en tapper min så tog jag på mig min jobbmin och begav mig till jobbet. Helt klar vuxenpoäng som liten parvel hade jag gärna slafat vidare i sängen medans syskonen gick till skolan

Mogen 2 – Omogen 2

På vägen till Göteborg så kör jag på en kråka. Kråkjävulen krossar min framlyckta och det var så där kul att stå på E4 i bitande kyla och försöka pilla ut krossad kråka från lampan. För om åren så pillade jag på skator, nu pratar vi alltså krogskator alá bimbobritta från blackeberg. Även om dessa krogskator gav mig problem i form av ågren och allmän irritation så måste jag nog tillstå att pilla med krossad kråka är att föredra framför att pilla på krogskata. Chockande vuxentänk!

Mogen 3 – Omogen 2

Nu har jag jobbat klart för idag och istället för att ringa runt till lite partyfolk och skrika ut ”jag är i Göteborg nu skall vi festa” för att sedan ta en snabbdusch på hotellet och sedan bege mig ut inatten för att ragga så åker jag med en nöjd lätt farbrorlig min hem till min bror för att äta lite mat och snacka och ta det soft.

Well där kom den, en riktig käftsmäll en knockout slag och Mogen är vinnare med siffrorna 4-2

Bara att inse fakta att jag har blivit en gubbe och är lika kul som tappad glass i en sandlåda. Bahh!

/D

P,s jag har nudiebrallor med hipp hopp häng och en nyköpt Hacket tröja i väskan och snart åker denna utstyrsel på, så jag är inte bara gubbig utan även patetisk som försöker verka ung och cool. Detta måsta vara måndag idag va?

4 comments:

Anette said...

Hörru Dansingen, du är ju bara barnet ju - gammal är du först den dag nån står och skyfflar jord över dig, och dit är det låååååångt ;)

PS! Är det bara jag som får konstiga bokstäver när jag går in på din blogg? Gör det mer spännande att läsa men ändå..*S*

Dante said...

bra där net du har så rätt!

Att vara åldersnojjig är barnsligt och eftersom jag är åldersnojjig så är jag barnslig och är man barnslig så kan man ju inte vara gammal. Så måste det vara ju ;-)

Om bokstäverna är huller och buller så är det jag som stavar som en 3 åring som är boven i dramat. Om bokstäverna ser konstiga ut rent estetiskt så är det nog något fel så skall det inte vara.

/D

Anette said...

Man är så gammal som man gör sig - själv tror jag inte jag passerat 25-årsgränsen än ;)

Det är min dator hemma som krånglar om bokstäverna - här på jobbet ser det hur bra ut som helst. Märkligt!

Tack för tipset om 9100..nu ska här handlas *S*

/A

Anonymous said...

Man man är ju inte gammal föränn man har mer medicin är sprit hemma ju???