Monday, January 09, 2006

Skrattar bäst som skrattar sist

Så i helgen var det dags att köpa jeans. Att köpa jeans för mig är svårt, konstigt nog så är det ingen som har satsat på att designa jeans för feta dvärgar ;-)

Jag fick för övrigt i helgen inte mindre en 8 pikar på att min ölmage börjar bli för stor (från tjejen så klart). Kanske kanske så måste jag börja träna snart?

Well hur som hur tjejen och jag knallade in på någon jeans affär i city och som alla jeans affär så får ju jag som den 32 åriga farbror jag är en fan-vad-jag-inte-är-med-i-matchen-vib. Well jag knallade fram till en kille som hade brallerna hängandes vid knäna och bad att få hjälp. Han drog iväg med mig och plockade fram ett par jeans som jag provade. Det var samma modell som han själv hade på sig. Ett par Nudie jeans som hade baggy fit med gällivare häng och var 20 meter för långa. Jag såg rent ut sagt löjlig ut. Så ut från provrummet gled jag redo att bjuda butiken på ett skratt. Men då blev jag attackerad från två håll dels från jeans popsnörret och dels från min tjej. Dom gillade jeansen. Så där stod jag och stammade, jag ville säga ett fett NO men jag blev som sagt bombarderad från två håll hur rätt dom var osv osv.

Tja så klart lyckades jag inte stå emot så jag köpte skiten.

Det som oroar mig lite är att tjejen har alltid hävdat att min häck är ”helt okej” (hennes kärleksyttringar är så starka att jag blir rörd) varpå den här baggy jeans prylen gör mig lite förundrad, nu döljs ju mitt ass av fett med mycket jeans tyg.

Hmm fan när jag tänker på det så kanske hon har rätt, min ölmage har kanske passerat stadiet ”charmigt kramgo” till att bli ”döljes bäst under ett gäng kläder” Hade jag bara fått köpa mina vanliga jeans med en normal fitt så hade jag nog insätt att det är dags att börja träna bigtime eftersom jag hade sett ut som en illa stoppad korv. Nu när jag kan dölja magen i ett par baggy jeans så kommer jag ju inte se problemet varpå jag kommer skjuta på träningen ett tag till.

Så muhhaaa in your face tjejen!

/D

No comments: