Friday, January 27, 2006

Jag är pantad!

Fredag!

Flickvännen som varit borta några dagar kom hem igår. Det har ju varit olidliga dagar nu när hon har varit borta. För att dämpa min ensamhet så har det blivit mycket långa promenader, städning, strykning och en strikt salladsdiet..

Men igår kom hon hem i alla fall och det är så skönt att få sova utan att bli väkt för att man snarkar. Faktist så var jag inte ironisk nu i sista meningen, i natt väckte hon mig inte för att jag snarkade, tydligen så var min snarkning obefintlig!

Däremot så blev jag väkt ”för att det är någon i lägenheten” trots mina protester att hon inbillade sig, så var hon övertygad om att det var någon i vår lya. Så det var ju bara att knalla upp lätt halvnaken och gå och kolla vad det var som lät. Tur att jag som alltid är beväpnad med min batong ie 35 cm svart fasa, som dock som alltid när det är folk i närheten krymper ner till en lätt skamlig storlek. Som tur var så var det ju ingen i lägenheten. Ligga och halvbrottas med någon knarkare eller hitta jätteråttan allan i lyan stod inte högt på min önseklista att göra kl 03.15. Hur som hur så fick jag i alla fall inte sova ostört vilket är grymt soft eftersom jag aldrig har något att göra på jobbet på fredagar.

Nu börjar dock dagen närma sig sitt slut och ni tror jag skall glida på någon AfterWork och stå och trängas på någon svettig krog och trängas med IT-snören som snackar om hur fett med deg dom har samtidigt som dom äter sig kräkmätta på grattis buffen så tror ni fel. Jag skall åka och panta tomflaskor. Tydligen så har det något med miljön att göra och är asviktigt att göra och eftersom det inte är gjort på typ 1 år så är det ju absolut nödvändigt att jag gör det nu en fredagkväll när öltarmen suger som bäst.

Fredag luve it.

/D

No comments: