Wednesday, January 25, 2006

Förbannade kråka

3000 kronor kostade det att laga lampan på bilen, ja dom pengarna kunde jag ju inte ha haft roligare för alls. Allt för att en jävla kråka var så jäkla glupsk och satt och mumsade grävling på motorvägen den där extra lilla sekunden. Well well. Nu är bilen reparerad och hämtad i alla fall.

Jag är medveten om att det ibland kan framstå som att jag inte gillar Malmö. Men en sak skall staden ha det är billigt att åka taxi! Tar ju rätt bra tid att åka ut till Jägersro men taxiliraren tar bara 75 pistoler för resan. Helt klart så är det inte helt fel! Det är fan värt att hosta en hundring för att slippa åka buss och utsättas för alla malmöbor med älgslipsar och sen tvingas lyssna på allt snack om fågelsjukan eller om vad som hände i senast ”lets dance”

I övrigt i mitt lätt intetsägande liv så har nada hänt. Jag fick ett minisnöras på mig när jag väntade på taxin utanför kontoret. Så klart var snöraset så pass litet att det endast blev blött och kallt. Hade ju inte suttit fel men en fet istapp så jag hamnade i koma och blev liggandes med dropp för att vakna upp någon gång i maj. Lagom till att vi flyttat och att jag är deffad och beachredo efter min dropdiet.

Tjejen är fortfarande sjuk. Tss och hon pratar med mig om att jag skall äta en varierande kost. Tackar som frågar, jag äter en så pass balanserad kost att jag på 2 dagar besegrar min livshotande sjukdom trots att jag jobbar under tiden. Om man lever på någon slags groddkost, tja blir man förvånad att immunförsvaret blir försvagat och man är sjuk i 2-3 veckor, svaret är NEJ. Kebab är rätt optimalt när man tänker efter en sund balans mellan kött och sallad.

/D

5 comments:

mitt fyrverkeri said...

Hrm, kan det vara så att du har en polispluggande bror?

Dante said...

nää det är icke jag det inte :-)

Min bror bor i Göteleaborg och är färdigpluggad.

/D

Dante said...

nää det är icke jag det inte :-)

Min bror bor i Göteleaborg och är färdigpluggad.

/D

mitt fyrverkeri said...

Okej, jag fortsätter läsa iaf. :)

Dante said...

maza do so! Alltså jag är rätt virrig så jag kanske plötsligt kommer på att jag har en bror som är polis liksom ;-)