Thursday, January 26, 2006

No Surrender!

Jag är diskriminerad, jag känner mig utanför, så där skamligt smutsigt än sån där smuts som inte går att tvätta bort trots att jag ligger i duschen och skrubbar mig frenetiskt med gråtsnoret rinnandes från näsan.

Well så farligt är det väl kanske inte men jag är irriterad! Varför? Jo för att jag som sund och trevlig köttätare tvingas ta så mycket skit. Jag tvingas avnjuta mina hamburgare på hak som BK där jag tvingas utså sunkig service, skrikande ungar och snubbar som vill råna mig om jag ser lite bladig ut. Klart otrevligt.

Eller varför inte ett kebabhak där stolarna är av plast ytterdörren står vidöppen så att det är en omöjlighet att sitta still i mer än 2 minuter för då fryser man ihjäl. Allt detta medans vegetarianer har ack så mysiga ställen att mumsa sina groddar på. En skön blandning mellan mysighet, bra musik och stil och klass. Alltså det är inte fair!

Eller som ett annat exempel så fort det skall vara lite fint så blir maten man får serverad så löjligt lite att ingen kan bli mätt. Eller så gör dom om rätten så att den skall bli så där lite "finare" så att den inte blir god. Typ glid in på någon persiskt fin hak och tror du kan få en softish kebab då blir man besviken. Eller på någon italiensk mysighetskrog som serverar pizza vad får man? En barnpizza, allt bara för den råkar vara bakad i en stenugn. Varför är det så?

Jag kräver att få gå på en bra mysig och soft restaurang där servicen är tipp topp och där jag kan få beställa in en värsting kebab utan att dom försöker förfina den eller minimalistisera den.

Detta skall bli mitt heliga krig! Detta skall jag kämpa för.

Meatlovers unit!

/D

4 comments:

Anonymous said...

Tänk jag tycker att det ligger väldigt mycket i det du skriver!

Johan said...

Jag ställer upp som medkämpa i denna kamp, ska det verkligen få gå till såhär?

Dante said...

Ja rom byggdes ju inte på en dag. Och tre personer som har insätt detta problem är ju inget som kanske får FN att skapa en ny resolution men det är en början!

SC-Fia och Johan ni är vardagshjältar och sådan som er görs inte längre. Sträck på er!

/D

Anonymous said...

Köttäters unite! Det får vara dags att ta kampen med oss också nu. Vi är KRÄNKTA!