Wednesday, January 04, 2006

Bevingade ord

idag skickade tjejen mig ett mail med bilden på en inbyggd diskmaskin sen följde hon upp detta med ett telefonsamtal och då yppade hon sin standard taglin "titta inte på priset"

Likt en toppsäljare så vill hon hålla sitt brandtal om varans produkt och funktionalitet innan vi kommer in på priset.

Dock har jag lärt mig hennes taktik nu eftersom hon kör detta på allt, kläder möbler vitvaror smycken, det är alltid, "titta inte på priset" så jag började så klart med att titta på priset varpå jag slapp höra hennes säljsnack eftersom jag svimmad av chocken. Hur kan hon ens tänka tanken att vi skall köpa en diskmaskin för 9500 kr?

Jag vet hur allt kommer att sluta, vi kommer att köpa skiten och sen så kommer jag få ett gäng rabiata instruktioner hur försiktig jag måste vara med skiten för att kvalitén skall hållas. Det kommer sluta med att jag ej kommer få diska i maskinen för jag är "slarvig" och ställer ner tallrikarna fel och smörkniven snett och hepp så får jag handdiska som vanligt och blänga på den uberdyra diskmaskinen.

Tjejen har missförstått allt! Det är inte prylarna som äger oss det är vi som äger prylarna. Vill jag sitta med skor i en soffa för en miljard så gör jag det, det är min soffa, jag har köpt den, soffjävlen bestämmer inte över mig. Likaså sängen som kostade en mindre förmögenhet den är till för att sova i och för mig innebär sova att jag har rätt att vända mig, likt den valross jag är, 46 gånger per natt utan att ta hänsyn till den "unika" fjädringen.

Jag känner mig som ett litet barn i ett lekrum med massa roliga lekprylar där allt är av glas och om man förstör något så får man lägga sig utan snask. Fan fyll barnrummet med plastprylar så man får leka av sig och ha skoj och pajja prylarna hur mycket man vill!

Well lever jag tills jag blir 85 så har jag bara 54 år kvar med min fantastiska flickvän. Det kommer gå fort.

/D

No comments: