Thursday, December 08, 2005

Why why!

Okej min tjej är ju i stort sätt en normal tjej med fötterna på jorden. Men nu har hon blivit skvatt galen!

Vi skall ju flytta till en större lya och jag ju iofs förstå hennes glädje att ha mer rum att gömma sig från mig och så. Även jag är glad över att det finns mer ställen att stuva undan alla hennes shoppingpåsar. Dock så skiljer det sig lite mellan våra glädjeyttringar. Jag tenderar att vara som vanligt, hon genom att ensam ge sig fan på att öka sveriges BNP med 37%, kort sagt hon shoppar prylar prylar och åter prylar.

Först var det sängen, okej en säng är ju viktigt att ha det förstår jag med, jag kan till och med sträcka mig så långt att jag ser fördelarna med att ha en bekväm säng. Men att en säng skall kosta vad det kostar att köpa en liten bil är barockt. Det hade varit billigare att ta ut ett gäng 100 lappar kasta dom på golvet och sen sova på dom. Men okej jag gick med på det hela som den lätt tafatta idiot jag är.

Sen så vart det bye bye till alla träbänkar i köket och istället skall det installeras stenskivor vars kvm pris får mig att tänka på vad det kostar att investera i land där det är garanterat att hitta olja.

Och så igår kväll kom den senaste prylen, ett duschdraperi. Okej ni säger ”käft D du är en snålvarg klart ni skall ha ett duschdraperi” visst säger jag men är det rimligt att betala 1400 kr för ett jävla fucking duschdraperi? Helt ärligt så spelar det fan ingen roll om det reflekterar ljuset och ger rummet höjd. Jag är beredd att ta en fucking pepsichallenge med anyone att det går att hitta väl så funktionella draperier för hälften av ovan summa. Madness!

Ge mig styrka!

/D

No comments: