Thursday, December 15, 2005

Rise and shine

I morse hade jag inga akuta möten på morgonen så jag såg fram emot att ta en lite sovmorgon. Planering började redan igår kväll för när tjejen somnade så låg jag och lirade lite poker till rätt sen. Men det var ju cool and the gang eftersom jag kunde ta lite sovmorgon och inte hänga på låste kl 07.55 på jobbet.

Well i morse vaknade jag av att tjejen står och tittar på mig och burdust skakar mig så jag vaknar, så säger hon ”kl är tjugo i åtta, jag börjar om tjugo minuter”

Jaha, vad vill du jag skall göra? Springa upp baka bullar ordna en blåsorkester som spelar en farväl-ha-en-bra-dag-sång? Men näää så klart så blåser det 0.1 sekundmeter och är moln ute (dock inget regn) vilket gör att det är en omöjlighet att cykla till jobbet. Tydligen så har orkanstyrkan gjort att dom 3 busslinjer som stannar utanför vår port ej kör idag. Hon nämner lite försynt att hon iofs kan ta en taxi för att hon vet att då får min snålnerv sig krupp.

Så vad göra? Jo så klart jäkta upp duscha på 12 sekunder klä på sig och köra som en dåre dom 3 km till hennes jobb och leverera henne till hennes dag i gruvan. Så nu sitter jag här på jobbet och har varit här sen kl 08.00 och tänker på min varma sköna säng och inser att sovmorgon är något som endast är förunnat till singelkillar.

/D

No comments: