Sunday, December 04, 2005

Softish helg!

Helg är endå fett med nice måste jag säga!

Den helg har jag levt i konsumtionens tecken, bara spenderat pengar utan att ha presterat den minsta lilla nytta till min omgivning. Ahh så jäkla skönt! Så går det om jag tvingas lyssna på nanne grönwall på ett svettigt köpcenter då kommer min anti fram och mitt människoförakt kommer till ytan. ;-)

Fast jag har inte bara varit en slarvig utan även ekonomisk! Jag klippte mig i helgen och istället för att knalla till hansacompagniet och betala en 550 spänn för att en tjej med hårförlängning och gjorda naglar och som tjatar om idol skall klippa mig på 14 minuter så pallrade jag mig till Möllan för ett äkta crewcut. Jag passerade shoppar som kombinerade kemtvätt/skoreparationer/frisör men vågade ej gå in i dessa ack så företagssamma ställen utan valde istället ett litet krypin där en jätteduktig (och trevlig) tjej klippte mig för 150kr. Sånt diggar jag när min snålhet för engångskull lönar sig ;-).

Sen vart det iväg till Engelska Herr och hämta ut min fett med snygga boss kostym. Okej när jag tjackar kostym så brukar jag alltid behöva sy upp och lägga upp och fan och han moster. Varför byggs det inte prylar för killar som endast gymar armar och har ölmage hehe? men hur som hur bossen satt snyggt som fan!

På kvällen gick vi och käkade på ett tappas på ett hak runt hörnet, grejen är att käket är grymt gott och tjejen och jag alltid drabbas av matpsykos när vi är där och beställer in mat för ett helt kompaniet men prylen är det att dom som jobbar där är fan asholes så jävla slöa nonchalanta och sånt gör mig grinig. Var enda jäkla gång vi är där samma story vi har ätit gott och borde vara glada som ett gäng tonåringar på sin första fylla men istället går vi därifrån lika griniga som en Dn debatt sida. Bahh jag skall fan inte gå dit igen!

Söndag en softish dag, lyckades byta två skjortor jag köpte i torsdags och som den talanglösa nolla jag är så lyckades jag köpa fel storlek. Eftersom dom var på rea så fick jag ej heller byta skiten om dom inte var ipackade och vikt med 38 stycken nålar. Jag hade ju redan accepterat att skjortorna var fett med gone men så blixtrade hon till tjejen aka M och fixade allt det tog tid men shit att hon fick ihop det där var ju grymt nöjd med eftersom jag nu fick byta till skjortor som passade!

Sen in till lund för lite sen lunch då vi sprang på en affär som hade fett med rea och tjejen fyndade en vinterjacka och jag hittade par sneakers. Ett par lacoste, Shit det kommer jag bli tråkad av från polarna. Jag har alltid dissat lacoste typ bara 21 åriga gullmarsplan bajen ligistwannabes som har sånt på sig, typ lika äkta som att köpa en rutig burberry kepa men shit dom var så snygga och billiga som fan.

Det sköna med all konsumtion är att jag tycker det känns soft inte det minsta lilla ångest typ, jag har sluppit den där lilla jäveln på min axel som sitter och viskar "du grabben erkänn du försöker shoppa dig fast vid din ungdom, vem fan köper SI, paul and shark för att vara snygg när man går på boll och är 32 år, Bums iväg med dig och tjacka par gant brallor med pressväck, act your age man"

Men helgen var djävulen helt bortblåst, shit var jag är rätt med min nya kläder. Jag tar the pepsichallenge med vilken 24 åring som hellst så rätt är jag ;-)

Shoppa är fan balsam för själen, fuck bottocks typ för att bibehålla din ungdom, shoppa funkar bättre.

/D

No comments: