Thursday, December 29, 2005

Ge mig styrka!

Mellandagarna är ju till för vila och harmoni, precis därför så har vi (eller vi och vi, jag tar mig friheten och skyller allt på tjejen som vanligt) planerat in vår flytt den 2 januari. Jag satt förut och tänkte på saker som jag hatar mer än att flytta, getingstick i pungen och fisk på pizza är väl dom enda som riktigt kan konkurrera men utan någon riktig competition så ligger att flytta på en första plats. I hate it i truly hate it.

”men det är så kul att packa och hitta alla bortglömda saker, gamla kläder” säger ni äckligt positiva jag-har-bott-i-samma-lya-i-12år-människor. Men jag säger NO det finns fan inget positivt med att behöva packa, planera bära slita och släppa för att inte tala om höjden av all ondska flyttstädning.

Jag har inte alltid varit så här negativ, för bara 2 år sedan så fanns det en viss tro i mitt sinne, jag såg att min tjej aka sakletaren aka samlaren skulle kanske ta tillfället i akt att städa undan, skänka bort och slänga lite av hennes prylar. Som den lilla ängel hon är så lovade hon att göra detta. Döm om min förvåning när jag sliter och släpar alla kartonger och ser att en av tjejens kartonger är full med sten. Jepp ladies and germs sten, alltså ingen exotisk sten från något fjärran land eller sten från yttre rymden utan sten från den skånska myllan. När jag med en lätt hysterisk darrning på läppen konfronterar tjejen med detta så säger hon glatt ”ja men sten är bra och ha” Well I stand corrected klart sten är bra å ha. Nästa gång något akut händer i hemmet så vet jag i alla fall att jag har sten.

I nästa kartong så hittar jag den fylld med gamla elle tidningar. Va fan gamla Elle tidningar? Vad finns det för nytta med att samla på gamla tidningar. Jag har då aldrig sätt tjejen vakna upp och säga ”idag skall jag bläddra tillbaka och se på den där fantastiska byxan med turksvaj från april 91” Jag får inte det här att gå ihop, ena stunden är mode och att ha det senast det absolut viktigaste så varför vill man då samla på gamla tidningar.

Så i år vet jag, jag kommer få flytta på stenar, skoluppsatser från 2 klass, inredningstidningar från stenåldern och allt möjligt skit.

Flyttstädning skall jag inte gå in på hur mycket jag hatar men att vår relation överlevde förra flyttstädningen är ett under. Tjejen är uberpedantisk och jag är praktisk (hon hävdar slarvig) I går fick hon mig att hyperventilera när hon sa att tvätta fönstren är ett måste vid en flyttstädning även om det är 180grader minus och snöstorm ute. Please

Nåväl jag får väl festa till ordentligt på nyår, en baksmälla som heter duga och packning flyttning och flyttstädningen kommer att gå som en dans.

Det kan bli bra det här.

/D

No comments: