Friday, December 09, 2005

Kung på natten kung på dagen

Är en devis som tyvärr min kära kompanjon S ej är fammiljär med.

Vi drog ju över igår till CPH för att träffa en annan polare (M) och dricka några öl och sen gå på fottboll. En klart trevlig kväll.

Jag måste ha varit så upptagen med mitt ego att jag helt missade att S blev onykter. Dock framkomm det i taxin när han lite försynt frågade vad det kostar om han skulle råka spy i taxin. Då kände jag och M att en promenad med S i den kyliga natten inte var helt fel.

Sen väl inne på centralen så vägrade han att sitta på tåget eftersom han skulle bli åksjuk, sen var han sur över Mcdonalds var stängt eftersom han skulle bli åksjuk. Med en trumpen min så spatserade han över gatan och tog in på sas hotellet. Sen fick vi något sms där han sa att ha han beställt roomservice.

Slutet gott allting gott tänker ni. Fel fel fel!

I morse fick jag ett sms ”jag hade inga pengar på kortet….” men tydligt så löste det sig så han får betala hotellet sen.
Sms nummer 2 dök upp någon timme sedan ”jag har tappat bort mina hemnycklar kan du ringa låssmed mitt batteri är slut”
Jag fixar så att en smed dyker ut. Dock hade M endast 500 kr kontanter och en låssmed brukar ta åtminstone 800 kr varpå jag erbjöd mig att skicka in lite pengar på hans konto. Då kommer hans tredje sms ”jag kan inte mitt kontonr”

Så för att summera.
a) grabben drack så pass med öl att han fick giraffben
b) han tar in på svindyrthotell och mumsar i sig mat via roomservice för en halvförmögenhet
c) han saknar stålar på det kort han tagit med sig ut på krogen (tecken på att han nog druckit på en del under kvällen)
d) han har tappat hemnycklar och få stå bakfull och jävlig på möllan och vänta på en låssmed som kostar fett med pengar
e) när han får möjligheten att låna pengar för att reda ut dagen så kan han inte sitt kontonummer.

Ridå.

Med polare som S så gör det att jag själv alltid känner mig som en vuxen mogen renlevnadsmänniska.

Vi lite mer nyktra lirare hade ialla fall en grymt bra kväll i cph!

Snart helg tjoo!

/D

No comments: