Tuesday, December 06, 2005

Dante�s f�rd mot vuxenv�rlden

Jag är äldst av fyra syskon. Vi snackar the big brother som alltid varit äldst med allt! Vad storebror säger och gör det är det som gäller liksom. Men nu på dom senare åren så har småsyskorna börjat glida om mig och jag får nog inse att dom kanske inte är så små längre.

Dom har hela högen förlovat sig och skall gifta sig till nästa sommar. Lillasyster 1 har köpt radhus, lillasyster 2 har precis idagarna köpt ett hus och igår var jag hemma hos bror i hans nyköpta 3,5 rätt inne i smeten.

Och här kommer jag som snart skall flytta in i min första lägenhet som jag har förstahandskontrakt på. Visst har jag tjej och så men förlova sig? Gifta sig? Näää, visst snart men inte nu!

Jag har ju grymt med åldersnojja, skall jag vara glad över att det är så tydligt att jag trots min ålder fortfarande inte kommit så långt att jag inte hunnit etablera ett hem i en stad eller har den mognad som krävs för att gifta sig. Eller skall jag inse att jag är en oekonomisk bum som fortfarande inte hostat upp stålar för att köpa en lya samt en emotionellt handikappad byfåne som inte efter 3 år tar tag i prylen och börjar fria.

Fan känns som jag kombinerat det sämsta från två världar liksom idag lider jag av dubbelångest ;-)

Fast klart när jag läser loggen nedan så inser jag att jag nog iallfall mognat lite om en jävligt lite.

/D

No comments: