Monday, December 19, 2005

Även solen har sina fläckar

Idag skulle jag fixa god middag till tjejen simply för att jag är så grymt bra. Jag hade tänkt mig en mumsig potatisgratäng med kycklingfiler. Men eftersom hon skulle komma hem sent ikväll så tänkte jag what the fuck en pokerturnering hinner jag med. Det gjorde jag inte, det gick bra och bara bättre och bättre och plötsligt insåg jag att jag ej skulle hinna laga mat eftersom jag var kvar längre i turneringen än vad jag räknat med.

Så det fick bli att bära ut laptopen i köket och laga mat samtidigt som jag lirade poker. Detta gjorde att jag fick skita i potatisgratäng utan jag gjorde en thaiwok. Ris är ju grymt jävla svårt att koka eftersom djävulskapen alltid bränns så det fick bli spagetti. Simple as pie släng i kycking och lite kokosmjölk och sen hepp fokusera på pokern. Jag kom in the money i turnering och jag fixad käket tills hon kom hem! Victory och jag började andas ut redo att plocka lite brownie poäng.

Personligen tyckte jag woken blev god, kanske kanske lite väl stark (okej den blev jävligt stark, prova att spela en viktig hand samtidigt som du kryddar). Jag var nära att ligga helt enkelt! Men när tjejen skulle få påfyllning så sa hon ”det var jättegott men jag tar bara pastan och lite ketchup till, jag behöver inte mer gryta” så insåg jag att jag nog måste koka kaffe också och typ fixa fram någon kaka för att ha en chans för lite kroppslig kontakt ikväll.

Bittert!

/D

No comments: