Tuesday, December 13, 2005

Lucia dagen!

Jag vet att jag tjatat om detta förut men lucia för oss i 30+ åldern utan minimes är rätt fett ute.

När man var liten knodd så var lucia grymt kul, dricka folköl och spy grillkorv för att sedan hångla upp bettan. Jag kan tänka mig att har man minime så är det fett med kul att med tårar i ögonen se dom små liven massakrera santa lucia sången.

Men för oss som är för gamla att komma in på klass 9b skoldisco och ej har några barn, vi är dömda till att få beskåda luciatåget från nisse och svempa från it avdelningen, vilket gör att lucia har tappat sin klang.

Men men hur som hur nu är det lucia och då vet vi ju alla att snart snart är det dags för julbord! Min topptre på julbord är
köttbullar
korv
skinka

Tjejen min blir tokig när jag på alla julbord fyller tallriken med ovan rätter. Hon tycker liksom att det är ju käk jag kan mumsa varje dag. Jag förstår hennes resonemang i teorin men i praktiken funkar det på ett annat sätt. Fuck nows varför det blir så där extra gott med ovan käk på jul. Tål att tänkas på det där. Och eftersom klockan är typ löjligt tidigt så pallar jag inte tänka utan lägger ner att skriva nu.

/D

No comments: