Wednesday, December 07, 2005

Vad är det för värld vi lever i?

Alltså nu får det vara nog!

Nu jävlar tar jag mig rättigheten att som den 32 åriga gubbe jag är börja gnälla och hosta fram den klassiska det var fan bättre förr!

Okej aftonbladet är ju iofs en skitblaska men idag kan man läsa om omröstningen "Årets kvinna" so far so good. Men när dom hostar fram kandidater som Linda Rosing, Tiina Rosenberg, Elena Paparizou, Robbyn så får jag i alla fall lust att tända eld på mig själv. För bövelen vad är det här?

Till råga på allt så såg jag att 18385 personer hade röstat varav 4.3% röstat på linda Rosing det betyder ladies and germs att det är 790 personer som har röstat på Linda Rosing. Om inte det är ett tecken på att vi släpper ut våra psykpatienter för tidigt så vet jag inte vad som kan göra det tydligare.

Kom igen Linda Rosing va fan har hon gjort egentligen? Dumpar av sina ungar är ju en grej (shit nästan så hon skall ha lite cred jag menar hon förbättrar ju statistiken för alla trasiga helgpappor, nu är det iallafall en snubbe som har lyckas få ensam vårdnaden för barnen) men att sen sitta och snyfta och sälja ut sina ungar i kvällstidningarna är ju fan så man kräks. Sen har det bara fortsatt, ena veckan så är hon med Fadde, sen skall hon gifta sig sen skall hon inte göra det sen så skall hon börja spela poker och så skall hon dejta en kortsnubbe, sen tillbaka till fadde om och om igen. For fucks sake vem bryr sig om hon är med en kort kille (fadde) eller en kortkille (ja va fan han nu hette) Som sagt jag stör mig något sjukt mycket!

Tinna Rosenberg .- Tjoo tjejen som fått 86% av sveriges befolkning att spy när dom hör ordet feminist. Tjejen som givit feminismen ett så ont ansikte att när jag ser henne på tv bara tokvägrar hjälpa till med något därhemma istället så sitter jag och målar skyltar med text som ”rape is love” och örfilar upp tjejen hemma. Och det är ju jag liksom, jag som är så sjukt jävla jämställt, jag moi blir liksom ond.

Sen har vi ju robyn och helena, visst har dom inte gjort något ont på något sätt men vad fan har dom presterat? Är dom det bästa det kvinnliga könet kan prestera? Två ack så snygga tjejer som sjunger marginellt bättre än vad Märtha 74 år sjunger i duschen? Nä kom igen bättre kan ni!

Surely så finns det 1000000 tjejer som är mer förtjänta av priset årets kvinna. Okej i all fairness Lottie knutsson vad med på listan och hon är ju cool and the gang och ser ju dessutom ut att vinna.

Men jag stör mig som fan endå, och jag tror att dom enda som gnuggar händerna lär ju vara alla plastikkirurg ställen som no doubt har en kö lång som en rysk brödkö utanför sin dörr. Där står tjejer och väntar på att få opera in en penis, och på det sättet slippa dela kön med stjärnor som Linda och Tiina. Jag menar om jag hade varit tjej hade jag varit förbannad att media anser mig tillhöra ett så svagt kön att när det kommer till att rösta fram årets kvinna så kommer stolpskottet Linda och Tiina fram.

Vad kommer härnäst årets man kandidat, nominerade är, Helge Fossmo, saddam Hussein och den där äckliga gubben som luktar kiss på bussen häromdagen.

Nä nu skiter jag i allt!

Who needs a drink?

/D

3 comments:

Per Edman said...

Robyn har ett eget skivbolag, skriver låtar för andra artister, sitter som ledamot i Moderna Museets styrelse och arbetade som Unicef-ambassadör i unga år.

Inte nog med att hon är mer kvinna än samtliga andra tävlande - hon är mer MÄNNISKA.

/ Per

Dante said...

Så här har uppenbarligen AB fuckat upp big time hon är nästan för bra för att vara med på denna lista.

Jag hugger mig själv och avgår. Robyn är värdig, låtarna suger häst men det hon presterat är fan värt sin respekt liksom

/D

Dante said...

Så här har uppenbarligen AB fuckat upp big time hon är nästan för bra för att vara med på denna lista.

Jag hugger mig själv och avgår. Robyn är värdig, låtarna suger häst men det hon presterat är fan värt sin respekt liksom

/D