Saturday, December 31, 2005

Gott nytt år!

Nyårsafton! Förfest tänker ni. Fel packning! Vi håller på att packa, eller vi och vi, jag är så klart klar. Tjejen har precis gjort klart låda ett och nu sitter i vardagsrummet i ett hav av papper och böcker. Och nä jag kan inte hjälpa henne eftersom vi har lite olika syn på vad som är viktigt och vad som är skräp. Nåväl några timmar till, sen tar vi ett break och går på nyårsfirande hos några pals.

Detta blir vårt tredje nyår tillsammans kanske kan det bli ett friktionsfritt nyår?

År 1 så jobbade tjejen extra på något ålderdomshem, nykär som jag var så sket jag i festandet utan åkte förbi vid 12 slaget med en flaska skumpa och sen satt jag och drack sprit med en oldtimer som berättade stories från förr. Var väl soft men inget nyår som går till historien precis.

År 2 så åkte vi till gbg för att fira hos en av mina polare, förövrigt ”MrShafter” som nämns tidigare i bloggen. Det vart ju grymt trevligt förutom att tjejen glömde sina finskor så när vi skulle glida ut på lokal efter 12 slaget så hade hon endast ett par gympaskor till sina fina Chloé klänning. När detta upptäcktes på eftermiddagen så försökte tjejen övertala mig att åka tillbaka till malmö (från gbg) för att hämta skorna. Snabbt som ökat svepte jag en fet drink och sa ”sorry älskling jag har druckit” så även om vi hade det trevligt sen så fick jag några buttra miner från tjejen på grund av min egoism.

Nåväl i år så ser det ut att kan löpa på smärtfritt och jag är harmonisk! Well tills för en timme sedan när tjejen informerade mig om hon skall färga håret inför festen, själv…. Jag ser framför mig hur hon kommer att dosera fel, håret kommer börja brinna det kommer bli tårar smäll i dörrar och ilska och allt kommer sluta med att hon kommer insistera på att jag skall rätta till allt, vilket så klart är omöjligt varpå allt kommer bli mitt fel.

Jag tror jag skall ta mig en drink nedan nu. Det kan behövas.

Gott nytt år hälsar

/D

No comments: