Monday, July 03, 2006

Resrapport del 4.

Så äntligen kommer den avslutande resrapporten på vår resa till Tyskland.

Vi vaknade upp på onsdag morgon rätt trötta och bakfulla men det var endå en god stämning i vårt lilla rum. Vi kunde ju alla driva med Mange efter hans trasiga beteende kvällen innan. Jon som hade slagat hos oss var borta. Jag utgår från att han stack tidigt för att åka hem till sverige. Hmm come to thing about it jag har fan inte pratat med Jompa sedan resan så han kanske hänger upp och ner i ett tortyrgarage i tyskland och väntar på att vi skall sakna honom. Men hur som hur Jompa hade gjort en exit när vi vaknade, han hade förövrigt lämnat dörren på vid gavel.

Jag manade på grabbarna att vi inte skulle ligga kvar i sängarna och kolla på tysktv som ingen endå hajjade. Dels drevs jag av hunger och dels av vetskapen att det skulle bli en lång dag hem för mig som förare. Det ryktas att mange och kristian har bra sidor, dock kan vi konstatera att behärska att föra en bil framåt inte är en av dom.

Mange var kartläsare igen och fuckade totalt upp vi körde omkring i köln cirkus en timme vilket kändes så där kul. Till slut så såg vi en BurgerKing och vi stannade för att fylla på våra magar. Det finns ju många som dissar Tyskland, sunkig porr, jobbiga jävlar som snor stolarna på mallis och ena riktiga fuck ups när det kommer till att kriga. Men en sak kan dom och det är käk!

Dom hade alltså en special whopper en trippel whopper! Den såg lika stor ut som mitt ego, kan det ha varit hamburgarnas holly grail? Well tyvärr kan jag inte svara på frågan, vi alla såg burgarn, i alla fall jag ville ha dem men jag saknade liksom styrka att peka på den, den var nämligen positionerad på ett sånt sätt att jag hade varit tvungen att lyfta handen 3 grader högre upp än övriga burgare. Så det blev en vanlig svettburgare. Jag var besviken men ack så orklös. Övriga killar satt mest och tittade på sina burgare och tuggade tuggade tuggade till slut så kom dom på vad dom skulle göra och det var att svälja, Kort sagt vi var inte starka vi saknade roder, vi saknade meningen med livet.

Kristain satt och bläddrade i en burgerking tidning och blev förälskad i en tatuerad tjej som rent ut sagt såg butch ut. Men han vart liksom förtrollad av henne. Nu förstår jag varför Kristian hade sån avsky för manges finlämmade flickkropp. Han tänder helt enkelt på butchiga lirare. Intressant.

När jag hade mumsat i mig grabbarnas rester så satte vi oss i bilen och lyckades köra rätt med en gång. Där ser man vad lite mat kan göra för hjärnan! Jag bad grabbarna att ta skift och underhålla mig så jag inte skulle somna och köra ihjäl oss. Kristian somnade efter 3 minuter och vaknade till liv först i Köpenhamn då han började ravedansa till DrumNbase i baksätet. Mange spelade patient på laptoppen i 4 timmar utan att yttra ett ord. Då och då hade han gaser så att till och med Kristian vaknade och börja skrika innan vi hann vädra ut bilen och han kunde somna om. Med grabbarnas fantastiska stöd så var resan lätt för mig, farthållarna på 180 sen var det bara att halvslumra och börja bromsa när vi närmade oss puttgarden.

Inget spännande hända alls på resen, jo förresten när vi stannade för att tanka och det första vi ser när vi kliver ur bilen är 5 bilar fulla med Wisemen killar som med en gång går fram till Kristian och frågar om han är AIK, så där lagom aggressivt. Kristian som för dagen hade på sig ett par gigantiska DIF skjorts himlade lite med ögonen och suckade och pekade på sin skjorts. Mange som skulle kunna bada i ett badkar med alligatorer och pirayor utan att inse att han är i fara märkte så klart ingenting.

Väl framme i puttgarden så stannade vi för att köpa lite öl och då slog det mig! Present till tjejen, fan det hade jag liksom missat, Mange likaså insåg att även han låg pyrt till som endast hade ett glatt leende att erbjuda sin tjej när han kom hem. Så klart fanns det inga lämpliga presenter i denna gigantiska spritfabrik. Mange köpte sprit som han skulle ge till tjejen. Han lyckades övertyga sig själv att eftersom han blir så jävla trevlig när han dricker så gör han ju tjejen en tjänst genom att ge henne sprit, så hon kan supa honom trevlig. En intressant teori som jag inte köpte för fem öre. Jag köpte därför den ultimata presenten! En present som visar min kärlek min förståelse för min älskade levnadspartner. Jag köpte en gul t-shirt, en gul tränings-shirt. En sån där man får på köpet på Statoil om du köper tre askar tändstickor.

DVäl på färjan insåg vi att det fanns plenty med giftshops fulla med scarfs parfym smycken ja allt som en flickvän kan önska sig. Otur bara att vi redan köpt presenter till våra älsklingar.

På färjan var det en lätt trött stämning. Manges face såg för jävligt ut, det såg ut som han hade blivit cuttad i facet som om någon försökt skära loss han äppelkinder. Mange trodde jag jävlades med honom så jag tog kort på honom och han blev lätt chockad. Väl hemma i sverige så fick jag ett mess två dagar senare där mange ville få tips på rynkcream och hur han skulle få tillbaka sin ungdomliga hy. Jag försökte förklara hur det funkar det här med åldrande men insåg att det var för abstrakt för en kille vars favoritklädsel är en thshirt som det ser ut som någon spytt på, kort sagt grabben tror han är 15 fortfarande.

Resan genom danmark gick smärtfritt . Efter en liten rundtur i köpenhamn innan mange hittade hem så kunde jag droppa grabbarna och åka hem till tjejen. När jag kom hem så stod en pizza och väntade på mig. Det är kärlek. Jag gav tjejen hennes present som hon faktist lyckades fejka sig glad över innan hon slängde den bland disktrasorna.

En jävligt bra resa måste jag säga. Om fyra år är det i sydafrika, kan bli en kul bilsemester dit ner.

Tack boys!

/D

4 comments:

N said...

Okey..jag kan inget annat än garva :-p

Dante said...

Nora du skall varit med då hade du verkligen garvat! Det går liksom inte att förmedla i text tex vilken uber ironisk stämning det var på hela resan.

Cheers!

/D

Anonymous said...

Briljant rapport av en briljant resa!
J blev supernöjd över presenten men var en smula missnöjd över att jag inte graverat in hennes namn på flaskan. Men det blixtrande leende jag levererade när gåvan överlämnades överträffar 10000 kr i store credit på Georg Jensen.

Jag ska börja mixa blandplattor till nästa gång. Första spåret ut: Chemical Brothers - It began in Afrika

Tack som fan!

Anonymous said...

ni fattar väl att att era ligadanser tillsammans är ingenting jämfört med en enda barnarmésoldat i något av diamantländerna i västra afrika? vi kanske ska spara ihop till en flygbiljett i stället?

mange, fy fan på dig! hur kunde du tillåta att jag fick den där fula gula t-shirten i present? du ligger mycket på minus, grabben. du vet vad det innebär för dina framtida möjligheter att förhandla med j.