Friday, July 21, 2006

tre lika med tre

Ja det här med bloggandet blir ju lite lätt lidande under semestern av den enkla anledningen inget händer utan det är bara softande och tränande i en skön mix.

jag kan ju iofs ge er uppdaterade träningsrapporter om hur jag heroisk cyklar varje dag men det är rätt tröttsamt misstänker jag. En rolig grej dock som hände i veckan på min cykel, jag var ute på en kort 4 mils runda (anledningen till kort runda varmt och blåsigt) Jag var på väg hem det var medvind och raksträcka och jag körde så grymt fort jag låg i 37 km i timmen och hade det som stadig takt i ca 1 mil. Jag kände mig grym! Det gick så lätt att trampa så snabbt, mäktigt! Så whoom blir jag omkörd av en annan cyklist som bränner förbi mig som jag stod stilla. Jag ställer mig upp på pedalerna och kommer in på rulle på honom och jag kör då i 44 km alltså det är snabbt så jäkla snabbt. Dock orkade jag inte hänga kvar utan efter några minuter så tappade jag och fick släppa och se hur han ångade vidare i horisonten. Så där fick jag mig en bra uppvaknande och en sund dos ödmjuksmedicin.

Ja annars vad har hänt? Jo min fantastiska magiska tjej har denna veckan lyckas försova sig fem dagar utav fem. Men what the fuck semester skall ju endå inte sovas bort utan upp kl 07.30 för taxiduties känns ju klockrent. Men jag känner att jag har the upperhand i relationen nu och kan troligtvis bete mig som ett riktig ashole och sen bara lägga på mig min bästa ”men-jag-gick-upp-och-körde-dig-till-lund-varje-dag-på-min-semester-hur-kan-du-då-vara-arg-på-mig” Kan bli bra.

Igår gick vi och shoppade lite, jag fick tre par sockor för 100kr, tjejen fick tre par skor för hmm jag vet faktist inte hur mycket skiten kostade. Hon lyckades tajma det så att när jag stod och signade slipen så ringde Mange och som alla vet så klarar vi killar ej av att göra två saker samtidigt så jag har nada koll på vad skiten kostade. Kanske jag måste prostituera mig ikväll för att ha råd att leva, vad vet jag?

Jag försökte ju fråga tjejen efteråt vad kalaset kostade, men som hon sa priset är inte det viktiga utan att vi fick tre saker var igår.

Sen tog vi en öl i solen och tjejen lyckades återigen med konststycket att bli fnittriga och lite trött på en Guinness. Well underbart är kort som man brukar säga.

Idag regnar det i malmö så det blir lite gym och rast vila hela dagen och sen blir det väl lite AW ikväll.


/D

4 comments:

Sus said...

Lite AW?
Vi ska fira att även JAG har semester!!

Äntligen!!

Ses om exakt 34 minuter :)

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»