Monday, July 17, 2006

Ett steg fram ett steg bakåt

så har då halva semestern gått och jag har presterat nada och det är så skönt!

Jag har iofs tagit mig i kragen och cyklat och gymmat big time. Nu kanske ni tror att jag börjar komma i form icke sa nicke jag passade i förra veckan att vara full inte mindre än tre gånger. Det ryktas att öl och sprit inte är så bra för grabbar som vill komma i form. För att spä på det hela så bakade tjejen och jag pizza i helgen, två stora plåtar med det mumsigaste pizzor ni kan tänka er! Tydligen så är inte pizza nyttigt heller. Nåja det är ju bara fortsätta och träna och hoppas på ett mirakel.

Igår var vi och badade sen slöt vi upp med mange och en hans pal på en pub och drack bira och såg först Dif - Elfsborg en tråkigt match faktiskt, dif som har brassar och allt i sitt lag ;-) dagens roligaste när mange sitter och tråkar mig för att Halmstad precis hade kvitterat mot blåvitt samtidigt som dif ledde med endast övertiden kvar. Tja Elfsborg kvitterade i sista minuten, och Göteborg vann med 1-4.

Dagens hjältinna är tjejen som hittade vouchers som ger en grattis bira på Olerys i köpenhamn. Hon hittade rätt många av dom där flyerserna och hepp så var vi alla igång och snodde av dom lite här och var. Jag tror mange fick med sig ett 50 tal, nu har jag inte läst det finstilta men kan det vara så bra att vi får 50 gratis bira? Förresten mange har du kvar biljetterna eller ölade du upp allt igår?

Idag så körde jag tjejen till jobbet sen så softade jag i sängen och lyssnade på fett med bra musik och sen beslutade jag mig för att ta en riktig långrunda på cykeln. Det blev inte så det blev endast 3 mil men va fan det blåste skitmycket jag stod nästintill stilla i motvinden skittungt. Så som sagt det blev inte så långt som jag tänkt. Nu kan jag äta lite pizza ikväll och fortsätta mitt nollspel, inga upp och inge ner.

Vilodag i tour de france idag, det suger nu måste jag ju hitta på något.

/D

7 comments:

Anonymous said...

du kan ju alltid säga att du är i uppbyggnadsfasen och inte i deffasen.

Artful Ego said...

tja..
nice & rolig blogg...semester & för mycket öl...ja du...d känns igen!
men för fasen, keep it up & kom in & kika hos mig..
www.artfulego.blogspot.com

ha en grym dag!

Artful Ego

Anonymous said...

Ligger fortfarande en bunt flyers och flinar åt mig på matbordet. Vi hann dock med att utnyttna tre eller fyra var.
Tjejen i baren kommenterade: "Ja, jag jobbar bara här". Visst var det lite judigt men gratis är per definition kosher.

Dante said...

tjejen, jo du en grundlig uppbyggnadsfas i typ ett gäng år ;-)

Artful Ego- åh en blåvitt! bra där! Grymt laddad inför aik matchen är jag! Jag har tajmat så jag jobbar i gbg den dagen så jag kan se matchen.

Mange - jag känner att en utgång i cph smyger sig på!

Anonymous said...

får jag följa med? snääälla, mange.

Anonymous said...

förresten vill jag tacka dig mange för ditt gårdagens tidsmässigt välplacerade telefonsamtal. tack vare dig blev det tre par skor helt friktionsfritt :)

Anonymous said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»