Wednesday, July 05, 2006

Utslagen men uppe på åtta.

Igår så kände jag mig som en nedbruten man. Jag till och med sa till tjejen att jag hänger på till ikea. Varför undrar ni?

Jo jag tog mig lite vatten över igår när jag cyklade.

Vid 10 tiden så stack jag iväg på cykeln, planen var att ta sig ner till skanör/falsterbo. Jag körde min vanliga route dvs över hököping och vellinge. Normalt sätt alltså förra året så körde jag den sträckan några gånger och som bäst så låg jag på en snitthastighet strax över 27 km i timmen. Igår så kändes det så lätt, så bra! Jag låg i strax under 30 km i snitt och det bara flöt på, jag var grym! Så framme vid den stora rondellen nere i skanör och falsterbo så tog jag en paus bytte minidisc (yes jag trodde att det skulle bli the shit med minidisc här kan man snacka om felsatsning) då kände jag att shit vad trött jag och shit var långt det var hem.

Hemvägen gick skandalöst långsamt energin var som helt borta, vid vellinge tog vattnet slut och vid hököping fick jag kramp. Det var pinsamt! Jag rullade in i malmö nästan 3 timmar efter jag drog iväg och hade kört 62,9 km.

Väl hemma så åt jag lunch jag var grymt hungrig och sen låg jag i sängen och var så utpumpad, jag hade huvudvärk och lyckades nästan inte se tour de france så trött var jag.
Jag kände mig så svag så misslyckad som inte fixade detta med lite värdighet!

Visst har jag ju märkt att jag blir andfådd av att gå i trappor och visst har jag märkt att kläderna i garderoben har krympt men jag har endå förnekat för mig själv att jag har fått så mycket mage och är så här otränad. Baah! Jag kände mig riktigt nedbruten, slut som artist, resterna av min manlighet sakta men säkert borta. Så då ringde jag tjejen och sa visst vi går på ikea imorgon jag ger upp.

För att ytterligare förstärka min nyvunna toffelhet så gick jag på kvällen och storhandlade och sen lagade jag en couscous sallad med bacon och kyckling (som iofs blev god.) Ja ni hörde rätt, jag den pizzaätande köttälskaren gav upp min sista princip att inte äta sallad. Kungen är död typ.

Men idag så vaknade jag upp och kände mig stark! Jag hade för det första ingen träningsverk i benen (jag har iofs grymt ont i rumpan). Jag insåg att fan köra nästan 63 km i stekande sol på tom mage (jag körde utan att ha ätit frukost) och första rundan för i år, Fan det är inte så pjåkigt. Jag är fan rätt bra endå liksom!

Nu tänkte jag dra till gymmet och pumpa biceps och sen tänkte jag dra till cph och se på boll. Ikea da? Hehe fuck it! En äkta grabb kan definitivt ta tillbaka ett löfte till sin tjej. Middag ikväll? Jag skall göra renskav. Manligmat för oss karlakarlar som fan är bäst i hela världen.

/D

No comments: