Tuesday, April 11, 2006

Jihad mot ikea

Igår var vi ju på ikea igen för att hämta dom sista prylarna. Ett djupt andetag och så kastade jag mig helt orädd in i djävulens håla. Allt gick bra tills vi kom till utgången då sålde dom svenska lantchips för 9 kr påsen.

Jag tränar ju som sagt för att bli av med min gubbmage och för att kunna spela ut "jag-är-snygg-passa-dig-annars-dumpar-jag-dig-och-tar-en-av-alla-mina-beundrarinnor kortet gentemot tjejen dock så fick jag panik. 9 kr påsen det är tjänstefel att inte köpa. Så jag köpte 7 påsar...

Well det är bara att vinka bye bye till alla illusioner att jag kommer komma i bra form igen, det är bara att inse att jag är gammal, börjar få vita hår på skallen, en big gubbmage och hår på tårna. Allt är fan ikeas fel! Hur fan kan man ha chips på ikea? Man är mentalt svag när man kommer ut därifrån och all självdisciplin är som bortblåst klart man köper chips liksom. Vad kommer härnäst rökheroin i dagrummet på avvänjningskliniker?

Jag skall kasta en fatwa på kamprad och starta ett heligt krig mot honom. Jag har sagt det förut och jag säger det igen Ikea är roten till allt ont.

/D

2 comments:

Dante said...

Tone,

Bara för jag är en karaktär så behöver det ju inte betyda att jag har karaktär ;-)

Tror dessutom det vart 8 påsar. Dock har jag inte ätit upp en enda av påsarna ännu och det skall jag ju ha en eloge för. ;-)

/D

Dante said...

Tone, Bjuda på chips?

Ojoj vart är världen på väg?

Nää tacka vet jag att proppa sig en chips påse på 1 minut och sedan sitta där med skammen krypandes uppför ansiktet ;-)

/D