Wednesday, April 05, 2006

Det är för mycket vår nu!

Visst är det skönt med lite vår och så men jag är vresig för att det är svårt att klä sig rätt. Tar jag den stora varma vinterjackan så blir jag för varm tar jag vårjackan så fryser jag. Jag har för lite jackor!

Jag tänker fakturera nästa fjällräven bärandes greenpeace aktivist för att dom har återbalanserat vårt ozone lager. Jag är mer inne på ett soft miljökaos dvs Vargavinter i sex månader och sen sahara varmt i sex månader, allt detta vår och höst mellanting till ingenting är bara jobbigt och dyrt att klä sig för.

Jag är helt enkelt inte utrustad för kallt som fan på morgonen och semivarmt på eftermiddagen. Skall jag behöva ta med mig två jackor till jobbet? Måste jag köpa mer jackor? Svaret är onekligen ja! Så tjejen nu får vi sluta köpa prylar till lägenheten och köpa jackor till mig. Du ser att det är kris nu ju, låt mig visa!

Tjocka vinterjackan - Värsting varm bumerang jacka som är för varm för malmö för det blir aldrig kallt här
Vinter jackan - Min sköna och favorit henry Lloyd jacka som börjar bli lite varm nu
Vinter/höstjacka - Stone Island jacka som jag var in love med förra året nu känns den lite trött
Höstjacka - Min nya Aquascutum jacka kan bli en riktigt favorit dock funkar den inte till kostym precis
höstjacka - Armani jackan som var förra årets fatvis och lär bli så i år igen
Sommarjacka - French Connection jacka som är så soft
Sommarjacka - Fred Perry jacka som Ifk är obesegrad i när jag haft på mig
Sommarjacka - Någon röd cricket racing jacka som jag tänker göra slut med
Sommarjacka- WE jeansjacka som jag tänker göra slut med
Väst - Bumerangväst som funkar

Som synes så har jag lite av en jack fetish, frågan är hur jag skall lägga upp caset för att tjejen inte skall börja gnälla om att jag för en gång skull köper mer saker än henne av något.

För att sätta saker i perspektiv så har jag endast 3 par skor. Jobb, casual och fest så jag är egentligen en väldigt sparsam person till skillnad från tjejen då.

Sen är jag ju även en väldigt punktlig person som alltid kommer i tid och om jag säger om jag skulle bli träffad av en meteorit eller attackerade av ett gäng dinosaurier så skulle jag klart och koncist be om ursäkt för jag var sen. När tjejen kommer för sent så börjar hon med att hävda att alla andras klockor går fel och hennes går rätt. När vi kunnat konstatera att det är såpass många klockor som "går fel" så inser hon ju att det nog är hennes klocka som går fel. Dock så anser hon inte att hon kommit för sent eftersom hon kom i tid enligt hennes klocka.

Dock lyckades jag sno en smörgås av henne på lunchen så jag är i stort sätt nöjd med dagen.

/D

No comments: