Tuesday, October 02, 2007

Stackars stackars Dante

Jag vet vad ni tänker alla ni som avgudar eran husguru Dante. Ni sitter med stora och fuktiga ögon och önskar ni levde mitt glamourösa liv omgiven av fotmodeller, lyxhotell och jetplan.

Nu skall farbror Dante ta och berätta något som säkert kommer rubba era cirklar. Mitt liv är lika oglamoröst som en blöja på ett ålderdomshem.

Man kan tycka att Dante som är en sån stilig karl med huvudet på skaft med fina utbildningar och många års chefande bakom sig skall glida omkring spela golf och tjäna sjusiffriga belopp men icke sa nicke. Denna vecka så har jag, tillsammans med bolaget absolut bästa säljare slitit hund.

MrJ började måndagen kl halv sex genom att hämta mig här i malmö. Vi begav oss sedan upp till Göteborg hade lite möten och sen så har vi burit och släpat tunga möbler från kontoret i Göteborg, våning 4 utan hiss till släpet som vi tidigare under dagen hyrt. Därefter så styrde vi bilen upp mot Stockholm. Väl i stockholm så tog vi in på ett lågprishotell i hägersten, vi delade till och med rum. På morgonen så åkte vi tidigt till kontoret i Stockholm för att släppa av alla möbler, sedan dumpade vi av släpet och så inledde vi en lång arbetsdag med diverse möten. Sen var det stressa iväg till mitt tåg som gick strax innan kl 18, andra klass så klart. Med Sj vanliga förseningar så var jag hemma vid halv elva. MrJ hade ett kvällsmöte och lämnade STH mot gbg med bil först vid 7 tiden. Vi sparar pengar vi vill vårt bolag väl!

Bra så kan man tycka men jag kan inte annat en drömma mig iväg till ett lite mer glamoröst liv, jag minns tiden då jag tjänade stoooooora pengar när jag flög första klass bodde på fina hotell. Någonstans i min karriär tog jag nog en felsväng.

Men nu skall jag inte gnälla över sånt mer.

Nu skall jag lägga mig och snarka, banne mig om jag inte skall herrsurfa lite också kanske. Där har vi i alla fall något som fortsatt är första klass och glamoröst. Nu säger vi det alla i kör, ett två tre, Dantes 81 cm stora svarta fasa.

Adjö

/D

No comments: