Saturday, October 06, 2007

Det kan bli en bra dag idag.

Det har varit en hektisk vecka för eran hjälte Dante. Helt utmattad så beslöt jag mig för att ha en tidig kväll igår och en riktig go sovmorgon på lördag. Givetvis gick mina planer om intet. Tjejen var ut och rumlade igår och som alla människor på fyllan så är ju telefonen den där nya roliga redskapet som måste testas och provas. När hon så slutligen kom hem på ett lysande humör vid 3 tiden så kunde jag så äntligen få lite shuteye vid halv fyra när hon likt en klubbad säl somnat.

Kl 08.00 så sms sampath, vem sms så tidigt en lördag? Vad avhandlas i ett sånt sms, dödsfall i familjen, jordens undergång? Nä Sampath ville meddela mig att Alex inte spelar imorgon, en nyhet som har stått i alla tidningar sedan igår. Jag är nu klarvaken och kan inte somna om.

Jag kastar härmed med en Fatwa på Sampath och Tjejen.

Idag skall det bli fotboll för hela slanten. Mange som reser ner från Göteborg för att umgås dyker in vid kvart i ett idag på centralen så då möts vi upp för att inleda dagen med en brunch och sen sätter vi oss på ett solig krog och dricker öl och pratar om alla dom där världsproblemet som ett gäng unga herrar endast kan lösa med en snygg dagsfylla. Framåt eftermiddag så splittras vi upp Sampaht tar sina boys till Malmös samling och jag har rekryterat smyg IFK Mange till vår samling. Sen blir det boll vid 4 tiden.

Efteråt så möts vi upp på Mr S restaurang för en stilla måltid och därefter ämnar vi gå ut och rulla hatt. En härlig heldag helt enkelt.

Det enda orosmolnet som jag ser är att blanda Sampath och Mange är som att blanda dynamit med sprängdeg en inte helt lyckad kombination. Dom gunstiga junkrarna har en tendens till att när dom strålar samman bli
a) För fulla, vilket är manges förtjänst
b) Hamna i trubbel med andra fotbollsupportrar men främst bli sydd av polisen, Sampath förtjänst.

Om man umgås var och en med dom ensamma så smittar ju mitt lugn och harmoni och framförallt mogenhet av sig och symptomen A och B blir ringa. När dom är tillsammans så blir dom immuna mot min måttfullhet.

Det här kan sluta lite hur som helst känns det som.

Mina vänner önska mig lycka till idag.

Adjö

/D

Ps och så vill jag så klart att ni alla älskar blåvitt idag så vi tar tre poäng. En för alla, alla för blåvitt

4 comments:

Anonymous said...

Alltid blåvitt. Tro inget annat ;)

Anonymous said...

En för alla, alla för blåvitt! Absolut. Men du....rulla hatt??

Dante said...

Kamrater ni gör mig glada. Ni är som ett kylskåp fullt med öl mitt i öknen!

heja er

/D

Sus said...

Malmöööööööööööööö!

OCh informationen att jag var naken fick du gratis :)