Thursday, October 18, 2007

back again

Så kan ni då alla dra en suck av lättnad, Dante lever.

Det har varit några tuffa dagar för eran hjälte Dante. På dagarna så jobbar jag på mitt vanliga jobb och på kvällarna och nätterna så har jag pysslat med ett spännande sidoprojekt som imorgon har sin stora invigning! I samband med invigning så kommer det bjudas på diverse dricka och plockmat givetvis så har jag sätt till att mitt favorit öl Newcastle brown ale serveras. Eftersom jag tydligen är den enda i södra sverige som handlar på systemet så var systembolagen här nere illa rustade för ett besök av mig. Jag har nu tömt 3 systembolag på newcastle brown ale så är det någon annan som vill dricka den gudomliga dryck här nere i söder då får ni dyka på vår happening i morgon. Boddingtons har jag även länsat 3 system på. Fan egentligen borde vi ställa in allt så jag kunde ha dom dryga 400 flaskorna för mig själv ;-)

Ni som känner mig vet att jag är världens mest ohändiga person, jag har inte tummen mitt i handen, jag typ saknar både händer och tummar så kass är jag . Men i går så gick jag vinnande ur en batalj. I samband med prylen i morgon så har det inneburit att jag tvingas sova på en luftmadras away from home (ja hör ni stråkarna? Två jobb vilket innebär att jag typ sovit 4-5 timmar varje natt och när det är dags att krypa till kojs framåt småtimmarna så gör jag det på en luftmadras i ett litet förråd tyck synd om mig! Fuck alla jävla barnarbetare i indien va va har dom det tufft? Nä dom hade typt tyckt att leva Dantes liv hade varit en semester) well i alla fall första natten så var jag så trött att jag inte orkade sitta i en dryg halvtimme och blåsa upp den jävla helvetets madrassen så jag bara sov rätt på cementgolvet. Andra natten så blåste jag upp skiten och sov som en bäbis trejde natten så precis när jag lagt mig så hör jag hur det pyser. Det är hål i luftmadra helvetet. Jag blir arg. Men jag tänker inte låta mig besegras! Jag sparkar upp tjejen som beslutat sig för att hålla mig sällskap (antagligen så var det hennes naglar eller orakade ben som pajade madrassen) och så började vi tejpa, det funkade inte. Vi gav då upp och la oss igen. Jag fick ingen ro jag låg och tänkte och tänkte hur fan skall jag få sova mjukt inatt. Så kom jag på att i den verktygslådan som jag fick när jag flyttade hemifrån första gången, för si så där 100 år sedan, där hade föräldrarna lagt allt som en yngling kan behöva bla en cykelreparationset. Eureka skrek jag och väckte tjejen som utmattad som hon var somnat, jag tvingade upp henne från sängen och så började vi meka igen. Klistret hade torkat ut i burken, det blir lätt så när man inte använt det på 100 år. Vi la oss igen. Jag fortsatte tänka och tänka och så frågade jag mig hur skulle macgyver göra det? Tuggumi. Jag sprang upp och stoppade in en jävla massa tuggummin i min käft och tuggade på. Sen väckte jag tjejen som återigen hade somnat och så lagade vi hålet med tuggummit det funkade.

Dante – madrassen 1-0

Jag äger.

I natt sover jag hemma. No more madrass allt är klart typ.

Nu skall jag herrsurfa, jag har saknat internet.

/D

4 comments:

Anonymous said...

Skönt, du lever. Jag blev nästan lite orolig där ett tag =)

Hur gick det på invigningen? Kan man inte få ett blogginlägg om den. Jag vill se bilder också. asen vad kul.

Och tack för tipset om tuggummit. Jag har en luftmadrass som också pyser.

Anonymous said...

Oj va bra att du överlevde madrassen. Hade varit tråkigt om det hade blivit tyst här!!
Jag vill oxå se invigningen. Och vad du lyckats åstadkomma utan händer och tummar!

Anette said...

Lider med dig, sov på luftmadrass hela förra veckan när jag var på besök i hemlandet...även den pös luft fast varifrån lyckades vi aldrig klura ut. Ska ta med mig tipset om tuggummmit till nästa besök :)

Och jag håller med Bling och Terrorese - glad att se dig tillbaka i bloggosfären.

Dante said...

Therror bling bling net- Sjukt mycket sista tiden, har inte ens hunnit herrsurfa på över en vecka, sjukt stressigt! ;-)

Invigningen gick skitbra, kul som fan hade vi, och vi har fått ett gäng tidningar att skriva om oss, läget är cool and the gang. Dags att ta med dig din stiliga norrman och shoppa loss i malmö snart hehe!

Bilder lägger jag nog upp på fb någon dag typ.

Kitkats ni äger!

/D