Sunday, June 04, 2006

Go-kart!

Så fick jag då rätt med mycket competition i helgen!
i fredags så satte jag mig på tåget för att ta mig till skövde för lite go-cart körning samt lite party party med jobbet. Först och främst fan vad jag hatar att åka tåg! Tåg är fan djävulens verktyg. Det tog fan över 4 timmar till Skövde och jag fick byta tåg 3 gånger. Tågen gick långsamt som fan och det kändes som jag var beredd att gå ut och börja putta på tåget eller jaga iväg kor från spåret. Dit resan gick dock okej efter som jag var rätt solo på tåget och jag åkte 1 klass (som var billigare än 2 klass) men på hemvägen så var det fan pina. Tåget var fullpackat av jobbiga människor. Gamla tanter som skrek när dom pratade, barnfamiljer som hade picknick och tjejligan typ 16 bast som skulle åka iväg till Malmö för första gången. Addera att jag var snorbakis och det enda jag ville var att komma hem och fyllebajsa.

Men men över till go-karten, jag har fan aldrig åkt go-kart jag har liksom tyckt det ser lite fånigt ut. Det var inte fånigt det var skitkul och skitsvårt. Det krävdes en jäkla massa teknik och det var fysiskt jobbigt också, jag var dyngsur av svett och andfådd efter varje race. Vi var väl ett 20 tal personer som körde 7 personer i varje race. Det var två delhit där vi körde på tid och sen var det b final och a-final. Jag gick direkt till A-final efter andra bästa tiden. På 25 varv så hann jag varva dom kaxigaste säljarna rätt många gånger och verkligen visa vad skåpet skall stå. I finalen så fuckade jag upp totalt, tog en kurva lite väl aggressivt och körde in i killen framför mig så jag fick svartflagg och fick ta mig in i depå för en stop and go. Well så var det loppet kört och när jag fick komma ut igen så körde jag som en idiot men kom först in på fjärde plats. Det störde mig lite. Det som dock störde mig mer att killen som vann (som iofs har kört ett gäng gånger) hade varvtider som jag inte ens var i närheten av. Nä gocart skall jag köra mer gånger, det var kul!

Sen på kvällen så var det utgång, Ni som gått ut i en småstad vet hur det är. Man får zickzaka sig fram för att inte trampa i en spya, det är nästintill en omöjlighet att inte få på käften av någon hillbilly joe och slutligen väl inne på stället så är det någon avdankad dokusåpa som står och häller upp STÖL för 25,50. Men stället vi hamnade på var riktigt trevligt, snyggt ställe med snygga folk och det vart en bra kväll! Den höll på att sluta lite illa eftersom det var en hillbilly snubbe som började käfta och stod och kaxade sig mot en av kollegorna, jag hade väldigt svårt att ta killen på allvar för han såg ut som han rymt från någon fritidsgård där epatraktor lagning var the shits. Så när han började stöka med mig så stod jag mest och garvade, så kom två vakter och lyfte ut honom och då började han veva mot dom och var rätt duktig på det. Hehe det hade kunnat sluta illa om jag hamnat i bråk med honom inför alla kollegorna.

På lördagen så var det hemresa och jag har ju redan beskrivet mina plågor. Väl hemma så blev jag ompysslad av tjejen och jag låg mest på soffan, på kvällen orkade jag pallra mig upp för en liten snabbesök på vårt lokala hak för lite mat.

Det mest fascinerande med hela helgen är att vi inte har besökt några möbelställen vi har inte gjort något som har varit tråkigt alls. Hepp!

/D

3 comments:

Anette said...

Jösses, var fan länge sen jag såg någon utnyttja just orden fan så frekvent som du gjort i detta inlägg *asg*

Fast jag är benägen att hålla med dig vad gäller tågresor, jag hade nog kanske tom använt mig av ännu grövre ord för att beskriva dom ;)

Anonymous said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

Anonymous said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»