Tuesday, June 06, 2006

Det kan bli lite vm för mig!

igår så smet jag hem tidigare för att överraska tjejen med en god kycklingryta som serverades lagom till när hon klev innanför dörren efter en lång dag på jobbet.

Lite försynt så meddelade jag henne att jag tänkte åka till köln för att se på VM. Det var ju inte några stående ovationer men jag såg att hon inte var helt främmande för iden. Dock så tyckte hon att jag gott kunde ansträngt mig mer och lagat mat som hon tycker om mer än vad jag gör. Hon argumenterade att kycklinggryta var min favoriträtt och om jag verkligen velat fjäska så hade jag typ lagat lax och kastat grönsaker på henne.

Så på kvällen när jag varit på gymmet så smet jag förbi ett sushi hak (hennes favoritmat) och köpte på mig ett gäng bitar. Sen vart det hem och när hon hade facet fyllt med sushi så ställde jag om frågan och fick ok på det hela.

Jag fick några jobbiga förslag om att hon tyckte att hon och Manges tjej skulle kunna hänga med men jag styrde iväg från det och ansåg att det var bättre att jag fyllde bilen med betalande passagerare så att det fanns plenty med pengar kvar till vår semester senare i juli. Hon köpte det.

Mange nu är det upp till dig att sälja in det hela till J. Grejen är att du behöver ju inte ens säga till henne att du åker! Du är i cph och hon i götet. Kör en j"ag sumpade telefonen och satt i möten i dagarna 2 och har därför ej kunnat svara på mail" pryl. Hur som hur tala om för henne eller ta det som en secret men nu får du leverera!

Btw detta var mitt 100 blogg inlägg. Om en bloggen hade varit en tjej så hade detta varit bland mina längre förhållanden. Stort!

/D

6 comments:

Anonymous said...

ert problem är väl att jag känner j.

Dante said...

Sant!

Mange det är bättre att du fjäskar för J och sen säger att "men D fick" på det sättet så känner hon sig som en evil tjej om hon säger no. Skuldkänslor skall inte underskattas

Anonymous said...

Det låter bättre än både Ledin och GES detta. Vi slänger in ett par brillmongon-ultraz i baksätet som kan snacka Zlatan och langa bira till Mr Driver och Mr Shotgun (För nytillkomna tittare är det alltså Daniel och jag själv).

Trist att Martin inte kan haka på men jag tror att det blirvit svårt att täcka in resan under budget med tanke på att vi fått styra via Gdynia och Bratislava för att till sist göra en von Trapp och attackera Tyskland via Bayerska alperna i syfte att strutsa Interpol, Stasi samt den danska snöbollspolisen.

Jag har lobbat hårt för detta nu och Johanna verkar vara med på noterna. Tror detta kan ha att göra med min speciella diplomati som går ut på att hon ska gilla mig hyfsat mycket under en längre tid kontra att gilla mig jävligt mycket hyfsat ofta. Jag smyger åt henne ett litet smycke här, en kvast blommor där och en pava skumpa vid sidan av.
I början trodde hon udda nog att jag twotimat henne eller gjort något annat skumt, men sedan hon fattat vilken underbar snubbe jag faktiskt är så faller dessa gåvor i god jord.

Alternativet till min mer långsiktiga strategi är att komma hem med en låda bubbel och ett fett halsband dagen efter att man ställt frågan. Det kan ju funka men ses inte alltid med blida ögon eftersom uppsåtet tydligen är alldeles för uppenbart. Ställer man ingen fråga however, är man antingen kung hemma i en dag eller så föranleder gesten misstanke om otrohet eller köttbuljong i den vegetariska gulaschen. Hur som helst, något som är oacceptabelt.

Tror att mitt drag från förra veckan, en väska fylld med Pilgrim-gadgets samt bubbelvin, ligger till grund för den väna inställning hon har till detta företag. Förutom att hon är sjukt tolerant, älskvärd och helt briljant på alla sätt.

Dante said...

Mange!

Jag lyfter på hatten och säger respekt! Bra jobbat!

Du som du säger så skall vi fan skatta oss lyckliga att Martin inte skall med. Då hade jag aaaaaaldrig fått åka för tjejen, hon vet ju hur martin stökar till det jämnt. ANnat är det när du och jag åket städat och lugnt!

Jag har kollat upp köln! En imponerande stad, dom har tydligen en katedral i gotstil! Fatta vilken sajtsing vi kommer göra!

Det enda som jag ser som ett orosmoment är att vi har gått om tid att fucka upp och göra våra prinsessor avigt inställda till resan.

fan redan nu på fredag skall ju J få lift av mig från götet. Jag är lite orolig att min helgongloria skall hamna på sne, typ jag säger något fel och så hamnar jag på samma svarta lista som Martin.

Alltså min tjej gillade martin asmycket, hon fick typ träffa honom och så men han hade då strikta instruktioner att hålla käften. Självklart stod jag alltid till hands och kunde avbryta honom om han höll på att trampa i klaveret. Men så vid ett obevakat tillfälle så började han prata med M och hepp så insåg han vilken fara för samhället han är. Så hepp var han på svarta listan.

Hur fan skall jag fixa detta Mange? Allt kan gå åt helvete här!

Btw du vet att du också måste vara on your best behavior. Så i och med att J kommer ner i helgen så kan du ju fan glömma allt vad fotboll heter och istället sitta och gulla och massera hennes fötter samtidigt som ni sitter på något konstmuseum.

Hang in there pal! Målet är viktigar än resan dit!

/D

Anonymous said...

Fan vad du fjäskar! ;)
Köln låter helt ok!
Ösnkar jag hade möjlighet att sticka ner själv, too much på jobbet dock...

Hur går det med sängen?

Patrik

Dante said...

Patrik - To much work är en dålig ursäkt! Ett vm så nära oss när vi är i en ålder då man fortfarande orkar med att gå med många sightsing turer samt att vi har faktist en okej chans att gå förbigruppen plus att vi har i england.