Wednesday, June 28, 2006

Hemmafru.

Idag har jag varit en riktig hemmafru.

Jag jobbade hemifrån och lyckades då som den flitiga kille jag är att pyssla lite i hemmet också.

Jag började dagen med att köra tjejen till Lund sen hem och jobba jobba jobba. På lunchen så dammsög jag hela lägenheten och plockade undan strykbrädan kartonger och annat skräp som låg överallt. Jag sorterade skor vek kläder och installerade trådlöst nätverk så att vi slipper ha så mycket sladdar överallt.

Sen jobba jobba jobba och vid 3 så dök sängmänniskorna upp för att vår säng har bråkat med oss. Jag pysslade med det och som alla hemmafruar så fick jag hantverkarna i säng. Heja mig!

Sen jobba jobba jobba och sen jäktade jag iväg för att lämna in en kostym och en klänning åt tjejen på kemtvätt. Sen handla lite mat och så lagade jag en kanon god middag. Självklart ringde jag tjejen för att stämma av så att middagen stod rykande varm på bordet när hon klev innanför dörren.

Kl 17.58 så ringer tjejen och meddelar att hon lättat från jobbet. 18,48 så ringer hon igen och är i stan. Jag sätter på maten och tänder ljusen och ställer fram den kalla ölen. Men klockan går och går och ingen tjej dyker upp. Jag ringer på hennes mobil både en två och tio gånger men inget svar.
Lätt irriterad så har jag nu ätit upp maten och låter hennes mat kallna! Baah livet som hemmafru är boring. Ingen respekt! Här sliter man och skall göra fint så sitter tjejen och tar sig en snabbis med sekreteraren och behagar ej svara. Hon kommer väl komma hem om 4 timmar luktandes av öl och kommer försöka ligga med mig, fast hon vet att jag skall upp tidigt i morgon och baka bröd och ta hand om tvättstugan.

Nä hemmafruprylen går fetbort.
Nu skall jag gå och äta upp tjejens mat. Up yours ashole!

/D

4 comments:

Anonymous said...

Å jag som ville fråga om du går att klona?

Dante said...

Trust me Rita vad den här världen inte behöver är två av mig ;-)

/D

Anonymous said...

till rätt pris, går det att hyra honom på timbasis.

Anonymous said...

Till Tjejen
Tack skall du ha. *skrattar gott*