Tuesday, June 13, 2006

Tre kan bli fyra kan bli två

Magnus äger inget pass. I repeat magnus äger inget pass. whats up med that? Killen är grymt unflapped med hela situationen, eventuellt tänkte han dra in till någon passpolis och fixa ett pass. Men annars så tänkte han "lösa det" som han säger.

Är det någon mer än jag som ser filmen framför sig hur vi tvingas droppa magnus någon mil innan tyskland och han tvingas smyga över gränsen i värsta mexicostilen och det hela kommer sluta med att han blir skjuten i benet och hamnar på ett sjukhus i tyskland, givetvis saknar rummen tv. Well det blir mer plats i bilen och på hotellet för oss andra så varför bryr jag mig egentligen?

Dagens news är att jag försöker få med en annan polare också på resan ner, jag gillar att göra det lätt för mig så även han heter magnus så jag slipper hålla på och lära mig nya namn. Men för att hålla isär på dom olika magnusarna så får mannen utan pass och roder här i livet heta DIF-Magnus och Magnus polare från stockholmsåren får heta AIK-MAGNUS.

AIK-Magnus är en skön lirare vi brukade träna ihop på Vanadis gym, tyvärr blev det väl aldrig så mycket festande ihop för han jobbade som dörrvakt på sture på helgerna varpå AIK-Magnus har kunnat observera mitt nyktra och välartade beetende under mina år i stockholm. MAO vet AIK-Mange vilken förebild och harmonisk grabb jag är. Att festa med AIK-Mange är kul som fan hehe sist vi festade ihop i stockholm för 2 sommrar sedan så gick det vilt till kan jag lova. Så grabben skall med jag måste bara få honom att få tummen ur!

6 dagar kvar!

/D

9 comments:

Anette said...

Men du, ingår inte Tyskland i Schengen? Då behöver du ju bara ha id-kort med dig för att resa in. Eller är de extra tuffa nu med tanke på VM att det bara är pass som gäller??

Dante said...

du måste i så fall ha det nya idkortet med det där chipet i. Ett vanligt körkort duger ej.

Och jepp dom är tydligen benhårda där nere nu

/D

Anette said...

Oooh, okej..hmm, det gör det hela lite knepigare förstås. Ja, då får han väl pallra sig till farbror blå och försöka få ett temporärt pass så länge...för inte går det att missa att få se fotbollen live heller...

Dante said...

Net - han säger att han inte orkar men att vi säkert kommer ha tur och inte bli stoppade. Känns stabilt

Anette said...

Hahaha, nog för att man ska försöka vara optimist i alla lägen..men i just det här fallet hade jag nog inte chansat ;)

Anonymous said...

sen dantes mentalsjuke vän martin lämnat landet är det bara de utvecklingsstörda vännerna som är kvar.

Anonymous said...

Man kan säga som så att Sverige inte ville ha kvar oss, på olika level dock.
Mig håller dem lite i närheten ifall jag mot förmodan skulle bli friskförklarad och på sikt en tillgång för Svea Rike.
Jag: 50 km över sundet
Martin: 10000 km över Kaukasus, Takla Makan och Gobiöknen.

You do the math.

Anette said...

Oh holy!! Det betyder att Dannes mentalsjuke vän kommer befinna sig oerhört mycket närmare mina breddgrader till hösten än era.

Ge mig genast signalement så jag vet när jag ska fly!! ;)

Anonymous said...

han börjar gråta om du försöker bjuda honom på öl.