Monday, September 29, 2008

Äntligen Måndag!

Det är inte ofta som jag sitter så här på en måndag och känner att läget är under kontroll och allt är hyffsat cool and the gang. Men så känner jag det, eller rättare sagt så kände jag det idag. Jag inledde dagen med frukost bara en sån sak!

Jag har även klippt mig på morgonkvisten. Jag fascineras över frisören han är helt tyst. Han säger inte hej när jag kommer han säger inte något under klippningen han är helt tyst. När jag skall gå så säger han 180 kr tack och sen så chokar han mig genom att säga ha en bra dag. Denna plötsliga lavin av ord förvånar och gör mig nästan lite besviken. Jag gillar tystnade och jag tycker det är så skönt att inte behöva sitta och ordbajsa om ditten och datten. Tystnad rules. Det tog prick 11 minuter från att jag klev in hos frisören tills jag stod på gatan igen, man får ge honom att han är snabb. Sen klipper han mig med någon slags kniv istället för en sax. Ett ord för att sammanfatta min klippupplevelse får bli coolt.

Blev jag bra i håret? Jo jag tycker allt det.

När tjejen dök in så tittade hon på mig som om jag hade bajs i hela ansiktet. Hennes min av avsmak och avsky bröts först upp när hon öppnade munnen och började överösa mig med förolämpningar över hur ful jag blev, ord som mongo, idiot och barnunge östes över mig i en salig röra.

Plötsligt känns det som en helt vanlig måndag.

/D

3 comments:

Anonymous said...

Hejsan Dante!

Jag brukade folja din blogg forr i tiden men nu har jag varit foraldraledig i ett och ett halvt ar och inte kunnat surfa in pa din sida... Du har skrivit ratt manga blogginlagg sen sist. Chefen blir sur om jag skulle lasa allt :-) Kan du inte skriva en sammanfattning at mig?! Vad har hant sen midsommar 2007?!

mvh Morsan

Sus said...

Tycker mig känna igen situationen, har det inte hänt dig förr?
Typ varje gång du klipper dig?

Kanske dags att byta frisör eller.. ;)

Anonymous said...

Jag tycker det borde vara förbjudet för frisörer att prata.