Monday, September 22, 2008

CupGuld!

Vi har tidigare i bloggen pratat om hur viktig kommunikation är i ett förhållande. Att man tar sig tid att dela med sig av viktiga händelser, speciellt om det involverar båda parter.

Så igår morse när tjejen, helt mot sin vana, gick upp tidigt så höjde jag på ögonbrynet. När jag hörde mig för om det var frukost på sängen dags så fick jag svaret att hon skall gå och hämta hunden bobby som vi skall vara hundvakt åt några dagar. Jaha det hade jag inte hört något om precis. Men det är kul hunden Bobby är en cool hund!

Dock verkar hunden Bobby vara väldigt ljudkänslig eftersom när jag la mig igår kväll så låg tjejen i sängen och hunden på golvet när jag vaknade i morse så låg tjejen och hunden i soffan. Tydligen hade jag snarkat.

Annars har det varit en spännande helg. Det har ju varit massa demonstrationer och skit i Malmö. Visst demonstrera ni om ni vill men det här med att slå sönder affärer och klottra ner känns så jävla brunt. Vilka jävla pack helt enkelt.

På lördagen så skulle ju det stora demonstrationståget gå av stapeln och det gick ganska nära vår butik och en kompis restaurang så istället för att på eftermiddagen kunna sitta hemma och pilla med sitt kön så stod vi några stycken utanför restaurangen och kollade så ingen klottrade eller busade. Det gick dock bra och alla var så trevliga. Det som störde mig dock var när dom maskerade svartklädda asen kom gående, det var ju just svartklädda maskerade as som slog sönder stan kvällen innan.

När demonstrationståget vände tillbaka så tog dom en annan väg inte så långt från butiken så då var tjejen jag och en kompis ute för att kolla så att allt var lugnt igen. Vi träffade även en kund till oss en officer och gentleman och snart färdig läkare en mycket välartad ung man. Så kom då det så kallade svarta blocket gående igen, denna gången hade några stycken påkar i händerna. Jag fattar inte hur polisen kan tillåta folk gå omkring med påkar i ett demonstrationståg och till råga på allt maskerade, det råder ju maskeringsförbud vid demonstrationer.

Så jag och Mr läkarstudent kände att det var dags att demonstrera vårt missnöje genom att höja våra fingrar i en fuck off sign för att visa vad vi ansåg om packet. Det uppskattades inte alls och några maskerade ynglingar med påkar stannade upp från tåget och gick mot oss. Mr läkarstudent vart oerhört provocerad av detta och stormade rätt in i tåget och började veva. Han fick ett hav av folk på sig och eran vän Dante såg det som bäst att storma in i tåget för att bistå denna framtida sjukas beskyddare.

Dom må se lite busiga ut i sina svarta kläder och masker och påkar men bakom maskerna och dom svarta kläderna så är det spröda vegankroppar som gömmer sig. Små lätta kast och puttningar och dom gick i baken rätt hårt men det vart ju lite i och med att dom var rätt många om man säger så. Så när civilpoliserna dök upp efter 10-15och började sprejade med tårgas så det stod härliga till, ja då var vi nog lite tacksamma trots allt. Tårgas är ingen kul grej så det var dags att retirera och gå bakåt för att inte få tårgas på mig samtidigt som jag gör detta så ser jag tjejen stå mitt på gatan med en påk i handen som hon hivar in i tåget mot dom svarta. Tydligen hade en av dom maskerade asen kommit med påken bakifrån för att veva till oss varpå tjejen tog ifrån honom påken och hivade den tillbaka mot dom.

Cred till tjejen helt klart.

Polisen ansåg väl att det var lite onödigt att vi stormade in i tåget så där men det var inga sura miner egentligen så inget hände oss.

I övrigt så har det inte hänt så mycket i veckan, ja just det mästa mästarna tog cupguldet på söndagen men va fan vi tar ju troféer var och vart annat år så det är ju no biggie i egentligen

/D

1 comment:

Anonymous said...

Tårgas minsann....Jag som trodde poliserna inte fick göra ett skit...Det var tydligen mäkta upprörda käsnlor bland mina blivande kollegor pga ledningens mesiga order. Tur att du tog saken i egna händer Dante!!! Word!